Μετανιωμένος δηλώνει πλέον ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής με το… καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Artfreak, ο οποίος «σούφρωσε» τους πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν μέσα από την Εθνική Πινακοθήκη τον Ιανουάριο του 2012. Οσο κι αν επιμένει, όμως, ότι δεν είχε σκοπό να πουλήσει τα κλεμμένα αριστουργήματα ή ότι έδρασε μόνος του, υπάρχουν ακόμη ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί!
Ο Artfreak, που πέτυχε το φαινομενικά ακατόρθωτο όταν ξεγέλασε τον φύλακα της Πινακοθήκης και τρύπωσε στο εσωτερικό της αποφασισμένος να κλέψει, οδηγήθηκε χθες το πρωί στον εισαγγελέα Εκτέλεσης Ποινών, προκειμένου να εκτελεστεί το ένταλμα σύλληψης σε βάρος του. Κατόπιν, προσήχθη ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη, από τον οποίο ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί σήμερα στις 12 το μεσημέρι.
Νωρίτερα ο συνήγορος του 49χρονου Σάκης Κεχαγιόγλου είχε δώσει μια πρώτη γεύση της υπερασπιστικής γραμμής που θα ακολουθήσει, υποστηρίζοντας ότι ο εντολέας του έκανε ό,τι έκανε επειδή είναι «λάτρης της τέχνης» και ότι έχει μετανιώσει για την πράξη του.
«Οταν κάποιος πραγματοποιεί μια κλοπή, δύο λόγους έχει. Ή οικονομικούς ή αγάπη για την τέχνη. Είναι βέβαια περίεργος αυτός ο τρόπος αγάπης του εντολέα μου, αλλά αυτήν την εξήγηση μου έδωσε στη ΓΑΔΑ» ανέφερε ο κ. Κεχαγιόγλου.
Ο δικηγόρος πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι ο πελάτης του ήρθε σε επαφή με πιθανούς αγοραστές, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, προκειμένου να πουλήσει τους πίνακες.
«Εξαιτίας της δικής του πλήρους συνεργασίας εξαρχής με τις Αρχές, τους υπέδειξε τον τόπο όπου τους είχε κρύψει. Ετσι ανευρέθηκαν και γυρίζουν στη φυσική τους θέση οι πίνακες. Αν δεν τους υπεδείκνυε, δεν επρόκειτο η Αστυνομία να οδηγηθεί στην ανεύρεσή τους. Η μεταμέλειά του είναι έμπρακτη και πραγματική» υποστήριξε.
Ωστόσο, εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς γιατί η μεταμέλεια του… πολυτάλαντου ελαιοχρωματιστή έκανε εννέα ολόκληρα χρόνια για να εκδηλωθεί και ήρθε μόλις συνειδητοποίησε ότι ο κλοιός είχε αρχίσει να στενεύει γύρω του. Ο κ. Κεχαγιόγλου επιχείρησε να δικαιολογήσει τον 49χρονο, λέγοντας ότι φοβόταν να επιστρέψει τους πίνακες επειδή υπήρχε πάνω τους το DNA του και δεν ήθελε να τους καταστρέψει χρησιμοποιώντας χλωρίνη!
Αναφορικά με το σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γκουλιέλμο Κάτσια, που «βούτηξε» ο «φαντομάς» της Εθνικής Πινακοθήκης και στη συνέχεια το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας, όπως υποστηρίζει, ο κ. Κεχαγιόγλου ανέφερε ότι καταστράφηκε όταν έπεσε πάνω του το αίμα του εντολέα του:
«Ο πελάτης μου τραυματίστηκε από κομμένα τζάμια και σκούπισε τα αίματα με αυτό το μικρό κομμάτι χαρτί, που ήταν η προσευχή του αγίου προς την Αγία Τριάδα! Η καταστροφή του έργου τέχνης ήταν μηδαμινής αξίας μπροστά στους άλλους δύο πίνακες».
Ομως πολλοί αναρωτιούνται: Πράγματι καταστράφηκε το εν λόγω σχέδιο ή μήπως πουλήθηκε σε κάποιον συλλέκτη;
Τη δυσπιστία τους τροφοδοτεί ο ισχυρισμός του 49χρονου ότι αγαπά με «διεστραμμένο τρόπο» την τέχνη! Ποιος λάτρης της τέχνης, όμως, θα έσκιζε και θα πετούσε ένα έργο του 17ου αιώνα;
Υπάρχει πλήθος άλλων ερωτημάτων που μένει να απαντηθούν, όπως αν ο κατηγορούμενος έδρασε μόνος ή είχε και συνεργούς, αν διάλεξε όντως τυχαία τα συγκεκριμένα έργα, ύστερα μάλιστα από έξι μήνες στενής παρακολούθησης, ή αν εκτελούσε παραγγελία και πώς γίνεται να έμεινε ώρες στην Πινακοθήκη και τον περιβάλλοντα χώρο της χωρίς να τον αντιληφθεί κανείς.
Ο 49χρονος «φαντομάς» σε ρόλο αστυνόμου… Θεοχάρη στο Λονδίνο
Το παρελθόν του 49χρονου «φαντομά» ελαιοχρωματιστή, που άρπαξε τα τρία ανυπολόγιστης αξίας έργα τέχνης μέσα από την Εθνική Πινακοθήκη, «ξεσκονίζουν» οι Αρχές, με αφορμή μία φωτογραφία που τον δείχνει να ποζάρει στον φακό φορώντας ένα γιλέκο με τα διακριτικά της βρετανικής αστυνομίας!
Την εν λόγω φωτογραφία, που έχει βάλει σε σκέψεις τους αστυνομικούς, την είχε αναρτήσει ο Artfreak στο twitter και διακρίνεται σε αυτήν μαζί με τότε συναδέλφους του. Ο ίδιος, πάντως, φέρεται ότι υποστήριξε πως το χρονικό διάστημα των εφτά μηνών που βρισκόταν στο Λονδίνο εργαζόταν ως εθελοντής αστυνομικός, κάνοντας περιπολίες.
Σε ερώτηση της Αστυνομίας αν ο 49χρονος είχε απασχολήσει τις βρετανικές Αρχές, εκείνες έδωσαν αρνητική απάντηση. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, όμως, πρόκειται να ερωτηθούν ξανά για τον συγκεκριμένο ισχυρισμό του κατηγορούμενου ελαιοχρωματιστή. Οπως προέκυψε, ο 49χρονος επισκεπτόταν συχνά την Αγγλία και την Ολλανδία όχι μόνο λόγω των προσωπικών σχέσεων που είχε στις δύο χώρες, αλλά και για επαγγελματικούς λόγους, καθώς τα τελευταία χρόνια εργαζόταν ως αποθηκάριος σε εταιρίες logistics.