Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου, 2024

«Ο Τιμωρός»: Η Έλλη πνίγεται από τις ενοχές

Όσα θα δούμε απόψε στο επεισόδιο της σειράς «Ο Τιμωρός».Η Μαρίνα αναγκάζεται να...

Σεξεργάτρια στο σανίδι η Δήμητρα Ματσούκα

Η Δήμητρα Ματσούκα σε ρόλο σεξεργάτριας στο σανίδι. Ο...

Εκτέλεση του «Ηρακλή» στους Θρακομακεδόνες με… άρωμα Greek Μafia

H Greek Mafia παρήγγειλε την εκτέλεση του 47χρονου «Ηρακλή»...

«Πανηγυρίζουν» οι Ελληνες φίλοι της Eurovision για την αποχώρηση της Χειράκη...

«Προβλήματα συντονισμού και διαχείρισης» και «έλλειψη του know how»...

Θύελλα αντιδράσεων για τη χορευτική παράσταση του Παπαϊωάννου

«Εγκάρσιος προσανατολισμός» τιτλοφορείται η νέα χορευτική παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, ο οποίος όμως φαίνεται να λειτουργεί… χωρίς πυξίδα στα αχαρτογράφητα νερά της τέχνης, έχοντας χάσει λίγο τον δικό του προσανατολισμό.

Κι αυτό διότι στο καλλιτεχνικό εγχείρημα με την υπογραφή του, που έκανε πρεμιέρα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα στη Στέγη του ιδρύματος Ωνάση, ο πολυσυζητημένος καλλιτέχνης έχει στο ίδιο σακί τη μυθολογία και τη θρησκεία. Μπορεί λοιπόν στο σύντομο tour που έκανε ο «Εγκάρσιος προσανατολισμός» σε διάφορες σκηνές του εξωτερικού να απέσπασε σε γενικές γραμμές θετικές κριτικές από τα μέσα ενημέρωσης, ωστόσο στον ιστορικό χώρο που φέρει το όνομα του Έλληνα κροίσου Αριστοτέλη Ωνάση υπήρξε μια μερίδα θεατών που απογοητεύτηκε με το αποτέλεσμα.

Ορισμένοι μάλιστα εξοργίστηκαν κιόλας με αφορμή τον ορυμαγδό εικόνων, συνειρμών και αναφορών από τη Βίβλο, την αρχαιότητα και τη μυθολογία που περιλαμβάνει η παράσταση, οι οποίες «παντρεύονται» με εικόνες από την Αναγέννηση, τις ανατολικές φιλοσοφίες και τα νεότερα κινήματα της τέχνης.

Σε μια περίοδο που ο κόσμος προσπαθεί να πιαστεί από την πίστη του, αφού ακόμη μια φορά ένα πανδημικό κύμα σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του, ο «Εγκάρσιος προσανατολισμός» του Δημήτρη Παπαϊωάννου μοστράρει τους γυμνούς χορευτές του σε πρώτο πλάνο και «παντρεύει» τους μύθους της αρπαγής της Ευρώπης, του ζευγαρώματος της Πασιφάης -που επέφερε τον Μινώταυρο- ή του Θησέα και της Αριάδνης με ένα ζωντανό γλυπτό που ενσαρκώνει επί σκηνής η χορεύτρια Μπριάνα Ο’Μάρα και το οποίο παραπέμπει ταυτόχρονα στην Αφροδίτη του Μποτιτσέλι και στην Παναγία Βρεφοκρατούσα. Αυτό το τελευταίο ειδικά φαίνεται πως ενόχλησε τρομερά μερικούς θεατές, οι οποίοι δεν περίμεναν κάτι τέτοιο, καθώς θεωρούν πως υπάρχουν μερικά πράγματα που δεν αγγίζονται ούτε καν στο όνομα της τέχνης.

Εγκάρσιος προσανατολισμός ονομάζεται η μέθοδος που χρησιμοποιούν τα έντομα για να διατηρούν μια σταθερή γωνία προς μια μακρινή πηγή φωτός για προσανατολισμό, ο λόγος για τον οποίο πετούν προς ό,τι λάμπει.

Συγγνώμη, κύριε Παπαϊωάννου, αλλά μόνο λάμψη δεν φαίνεται σε αυτές τις εικόνες… Απεναντίας, κάπου… χαθήκαμε!

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ντου ερωμένης στην… σύζυγο πρώην υπουργού!

Για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις (και η «Espresso»...

Παπαρίζου στον δρόμο χωρίς κόμπλεξ και… ίχνος μακιγιάζ

Την Ελενα Παπαρίζου τσάκωσε ο φωτογραφικός φακός να περπατά...

Η Ντορέττα Παπαδημητρίου και η απιστία

Για τη συντροφικότητα και την απιστία μίλησε η Ντορέττα...