Μαρίκα Νίνου στο σανίδι η Βερόνικα Δαβάκη. Η ταλαντούχα σύζυγος του Δημήτρη Παπαδημητρίου πρωταγωνιστεί σε μια θεατρική παράσταση με ζωντανά ρεμπέτικα τραγούδια αλλά και χορό-ακροβασία, που ξετυλίγει το νήμα της σύντομης, πλην όμως πολυτάραχης ζωής της ακροβάτισσας που εξελίχθηκε σε τεράστια λαϊκή τραγουδίστρια.
Παράλληλα περιγράφεται και η εποχή της, κατά τη διάρκεια της οποίας πρόλαβε να αναπτυχθεί, να εδραιωθεί, αλλά και να ξεκινήσει να παρακμάζει το αυθεντικό ρεμπέτικο τραγούδι.
Η παράσταση «Μαρίκα Νίνου: Σαν άστρο», σε σύλληψη και σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, θα κάνει πρεμιέρα στις 11 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», στη σκηνή της Φρυνίχου. Συνεργάτης της σκηνοθέτιδας στη δραματουργία αλλά και στη σκηνοθεσία είναι ο Γιάννος Περλέγκας, ο οποίος μάλιστα συμμετέχει τόσο στη ζωντανή ερμηνεία των τραγουδιών όσο και στη μουσική επιμέλεια και την ενορχήστρωσή τους, ενώ συμπρωταγωνιστεί κιόλας δίπλα στους Βερόνικα Δαβάκη, Ευγενία Αποστόλου, Δημήτρη Μαγγίνα και Μάνο Στεφανάκη. Μαζί τους επί σκηνής και η Χριστίνα Σουγιουλτζή, η οποία υπογράφει και ερμηνεύει τη χορογραφία και τα ακροβατικά.
Η αρμενικής καταγωγής Μαρίκα Νίνου γεννήθηκε εκατό χρόνια πριν, το 1922, πάνω σε ένα καράβι με το οποίο φυγαδεύτηκαν πρόσφυγες από τη φλεγόμενη Σμύρνη, ενώ πέθανε μόλις το 1957. Μετά τον Εμφύλιο, σε μια Ελλάδα που αναζητούσε ταυτότητα αλλά και εκτόνωση, η Νίνου υπήρξε μια από τις λίγες γυναίκες που διεκδίκησαν και κατέκτησαν τη θέση τους στο ανδροκρατούμενο ρεμπέτικο πάλκο. Μέσα στα επτά χρόνια της καριέρας της ως λαϊκής τραγουδίστριας πρόλαβε όχι μόνο να συνεργαστεί με σπουδαίους συνθέτες, όπως ο Τσιτσάνης, αλλά και να πει αξέχαστα τραγούδια -από τα «Καβουράκια» και την «Ταμπακιέρα», μέχρι το «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα»- αλλά και να δημιουργήσει έναν ολόκληρο μύθο γύρω από την ερμηνευτική ικανότητα και τη μνημειώδη σκηνική της παρουσία, που ήταν πρωτόγνωρη για τα δεδομένα του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού της εποχής.
Όμως και η συνεργασία της με τον Βασίλη Τσιτσάνη μυθοποιήθηκε όσο καμιά άλλη, συμβάλλοντας στη γέννηση ενός πρώιμου «star system» που χτίστηκε σιγά σιγά μέσα από τις ρεκλάμες, τις ειδήσεις και τις φήμες στις «κοσμικές» στήλες των εφημερίδων και στις μαρκίζες έξω από τις κοσμικές ταβέρνες. Σήμερα το ρεμπέτικο και τα ήθη του ανήκουν πια στο παρελθόν. Όμως τραγούδια του Τσιτσάνη, του Παπαϊωάννου, του Χιώτη και άλλων σημαντικών συνθετών της εποχής παραμένουν ζωντανά μέσα από τις ανεπανάληπτες ερωτικές και μόρτικες ερμηνείες της Μαρίκας Νίνου.