Ελαχιστοποιούνται, όσο περνούν οι ώρες, οι ελπίδες για τον εντοπισμό και τη διάσωση των 10 αγνοούμενων επιβατών στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia». Οι έρευνες συνεχίστηκαν χθες από εξειδικευμένα συνεργεία και στελέχη της ΕΜΑΚ και της Πυροσβεστικής στο εσωτερικό του πλοίου, όπου δεν υπάρχουν φλόγες, παρά μόνο καπνοί.
Το πλοίο έχει ρυμουλκηθεί σε απάνεμο όρμο σε θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας, όπου συνεχίζονται οι ρίψεις νερού για να επιτευχθούν η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών και η πτώση των θερμοκρασιών, οι οποίες ξεπέρασαν τους 500 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς.
Οι πυροσβέστες εξετάζουν πιθαμή προς πιθαμή το πλοίο φορώντας ειδικές στολές και φέροντας εξοπλισμό που τους προστατεύει από τις υψηλές θερμοκρασίες και τα επικίνδυνα τοξικά αέρια, τα οποία εκλύονται από τις αναθυμιάσεις και τον καπνό.
Η επιχείρηση είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς υπάρχουν σημεία του πλοίου στα οποία θα πρέπει να γίνει «εκτόνωση» για να μπορέσουν να μπουν οι διασώστες. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο πίσω μέρος του πλοίου, όπου ξέσπασε η φωτιά. Oπως λένε έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, υπάρχουν συμπιεσμένα αέρια τα οποία, με το που θα βρουν οξυγόνο, θα προκαλέσουν εκρήξεις. Σε αυτά τα σημεία επιχειρούν οι πυροσβέστες και αντικαθίστανται ανά 15 έως 20 λεπτά λόγω των ακραίων συνθηκών.
Τα σωστικά συνεργεία θα επιχειρήσουν να ανοίξουν τις πόρτες στα γκαράζ του πλοίου, που είναι πυροστεγείς και έκλεισαν μετά την πυρκαγιά. Η δύναμη της ΕΜΑΚ ενισχύθηκε χθες από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία επιχειρούν σε όλο το πλοίο προσπαθώντας να εντοπίσουν τους αγνοούμενους. Oμως, οι εικόνες που αντίκρισαν στο κατάστρωμα σοκάρουν.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις από το σημείο όπου μπαίνουμε για τις έρευνες. Μπαίνουμε από ένα μόνο σημείο με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και αποκτήσαμε πρόσβαση και στο τρίτο γκαράζ» περιέγραψε σε δηλώσεις του ο συντονιστής της ΕΜΑΚ επιχειρήσεων Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας και νήσων Δημήτρης Κοντογιάννης.
Χθες συγγενείς των αγνοουμένων επιβιβάστηκαν σε σκάφος του Λιμενικού, προκειμένου να μεταφερθούν κοντά στο πλοίο, όπου συνεχίζονται οι έρευνες. Στο σκάφος επέβαινε ένα άτομο από κάθε οικογένεια. Η μεταφορά των συγγενών έγινε έπειτα από σχετικό αίτημα που υπέβαλαν, προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά τις έρευνες.
Οι ελπίδες τους αναπτερώθηκαν την Κυριακή, όταν απεγκλωβίστηκε σώος ο 21χρονος Λευκορώσος, έπειτα από 53 ώρες. Oμως, λίγες ώρες αργότερα απογοητεύτηκαν, όταν εντοπίστηκε απανθρακωμένο το πτώμα του 64χρονου οδηγού φορτηγού.
Μόλις ολοκληρωθούν η επιχείρηση εντοπισμού των αγνοουμένων και η κατάσβεση της πυρκαγιάς, ειδικά συνεργεία θα απαντλήσουν τα καύσιμα από το πλοίο για να αποτραπεί ο κίνδυνος θαλάσσιας ρύπανσης.
Την ίδια ώρα, η ακτοπλοϊκή εταιρία Grimaldi απορρίπτει τις κατηγορίες για ελλιπή μέτρα στο πλοίο, ενώ σε δηλώσεις του ο εκπρόσωπός της Πωλ Κυπριανού ρίχνει τις ευθύνες σε όσους κοιμήθηκαν στα φορτηγά τους και δεν ανέβηκαν στους κοινόχρηστους χώρους και στις καμπίνες.
Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας καταγγέλλει πως οι συνθήκες στις καμπίνες ήταν απαράδεκτες και για τον λόγο αυτό πολλοί οδηγοί κοιμούνταν στα οχήματα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας Απόστολο Κενανίδη, ορισμένες καμπίνες ήταν πολύ μικρές και χωρίς αερισμό. Κατήγγειλε, επίσης, πως έβαζαν τα φορτηγά σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους, ώστε να χωρέσουν περισσότερα, με αποτέλεσμα να εξαπλωθεί πιο γρήγορα η φωτιά.