Η Hellenic Train είναι η εταιρία η οποία προέκυψε το 2017, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως απαιτούσαν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας.
Εκείνη τη χρονιά υπεγράφη ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στο FS Group η συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), με τον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSG). Το τίμημα για το 100% των μετοχών ήταν 45.000.000 ευρώ, ποσό που θεωρήθηκε ιδιαίτερα χαμηλό σε σχέση με παλαιότερες απόπειρες ιδιωτικοποίησης.
Ο αγοραστής ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος σιδηροδρομικός όμιλος στην Ευρώπη και, μετά τη συμφωνία, στις γραμμές μπήκαν νέα τρένα, αξίας σχεδόν 500.000.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Λύγισε η Σοφία Αλιμπέρτη για την τραγωδία στα Τέμπη: «Πονάω πραγματικά, είμαι μάνα, ταυτίζομαι»
Αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση, ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι η στρατηγική του για την αναβάθμιση και ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελούσε μέρος ενός ευρύτερου επιθετικού σχεδίου επέκτασης της FS Group στις διεθνείς αγορές, που μεταξύ άλλων προέβλεπε εξαγορές και επενδύσεις αξίας 94 δισ. ευρώ για τη δεκαετία 2017-2026, που σημαίνει ότι το επενδυτικό σχέδιο βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Το δεκαετές επενδυτικό πρόγραμμα είχαν ανακοινώσει ότι στοχεύει στον τετραπλασιασμό των εσόδων από τις διεθνείς αγορές, έτσι ώστε να ανέλθουν στα 4 δισ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Ξέσπασε η Ντορέττα Παπαδημητρίου: «Βαρέθηκα να περιμένω ποιος θα αναλάβει την ευθύνη σε αυτή τη χώρα»
Η Hellenic Train έκτοτε έχει την εμπορική εκμετάλλευση των τρένων, επιβατικών και εμπορικών, και προσλαμβάνει η ίδια το προσωπικό, όπως όλες οι ιδιωτικές εταιρίες. Από την άλλη, ο ΟΣΕ διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο ως δημόσια περιουσία. Ετσι, η ιταλική εταιρία για να κάνει χρήση του δικτύου και των υποδομών του θα έπρεπε να πληρώσει άνω των 20.000.000 ευρώ, ενώ αναλάμβανε και την υποχρέωση να συντηρεί και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), η οποία επίσης πωλήθηκε.
Διαβάστε επίσης: Ταυτοποιήθηκαν μέσω DNA οι σοροί των διδύμων και της ξαδέλφης τους
Με την αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών φορέων ο ΟΣΕ αναλαμβάνει την εκτέλεση και την υλοποίηση έργων στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και σε εκείνο που τελεί σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας. Στις αρμοδιότητές του εμπίπτουν δηλαδή η κατασκευή νέας υποδομής στο εν λόγω δίκτυο, που μετρά συνολικό μήκος 2.716 χλμ., καθώς και η συντήρηση και λειτουργία της υφιστάμενης υποδομής.
Διαβάστε επίσης: Η Μαίρη Χρονοπούλου ξέσπασε σε λυγμούς για τη τραγωδία στα Τέμπη – Γιατρός της χορήγησε ηρεμιστικά
Οι εταιρίες που έχουν το μεταφορικό έργο (δηλαδή, η Hellenic Train) αδειοδοτούνται από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που είναι ανεξάρτητη διοικητική Αρχή και η οποία συστάθηκε με τον ν. 3891/2010 (Α’188), με κύριο σκοπό τη στήριξη του ανοίγματος της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών στον ανταγωνισμό. Ολοι όμως οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς υπάγονται στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Διαβάστε επίσης: Δίνει μάχη στην εντατική ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού – «Σκάστε όλοι οι πολιτικοί», λέει η μητέρα του