Ολοκληρώθηκε το μακάβριο έργο της ταυτοποίησης των θυμάτων από την πρωτοφανή τραγωδία στα Τέμπη, που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο, με τον αριθμό των νεκρών να ανέρχεται σε 57.
Τα εργαστήρια της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών ολοκλήρωσαν τους ελέγχους όλων των δειγμάτων βιολογικού υλικού που είχαν συγκεντρωθεί από τα ειδικά κλιμάκια της Πυροσβεστικής και, όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, ένας νεκρός παραμένει ακόμη άγνωστος, ενώ μία γυναίκα αναζητά ακόμα την κόρη της.
Διαβάστε επίσης: Εξαίρεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με υπουργικό δάχτυλο από τις αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων
Σύμφωνα με την Αστυνομία, στα εγκληματολογικά εργαστήρια έφτασαν συνολικά, από την πρώτη στιγμή μέχρι και το Σάββατο, 107 δείγματα από σορούς αλλά και ανθρώπινα μέλη. Από την έρευνα ταυτοποιήθηκαν οι 55 νεκροί, ενώ ένας παραμένει ακόμα άγνωστος, καθώς δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA. Παράλληλα, μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, αλλά δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.
Διαβάστε επίσης: Επιμένει για το πάρτι στον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας ο δικηγόρος πολυτραυματία
Στον τόπο του δυστυχήματος, το μακάβριο έργο της Πυροσβεστικής σχεδόν τέλειωσε, καθώς έχουν απομακρυνθεί όλα τα βαγόνια και συντρίμμια από τη φοβερή σύγκρουση των δύο τρένων, και απομένει ένας τελευταίος έλεγχος για τυχόν βιολογικό υλικό στο έδαφος. Αυτή η ενέργεια αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες ώρες, ενώ η λήξη των ερευνών θα ανακοινωθεί με επίσημη τοποθέτηση.
Διαβάστε επίσης: Ξέσπασμα Λιάγκα κατά της Πάολα: «Δεν ντρεπόμαστε λίγο; Δεν είναι ζητιάνοι, τα παιδιά τους έχασαν»
Νωρίτερα χθες το μεσημέρι τραγικός επίλογος γράφτηκε και για την Ελισάβετ Χατζηβασιλείου, καθώς ταυτοποιήθηκε η σορός της. Η 26χρονη ηθοποιός και σοπράνο είναι και επίσημα ένα από τα θύματα της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Η Ελισάβετ, η οποία έκανε τακτικά το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω δουλειάς, και την περασμένη Τρίτη επέβαινε στη μοιραία αμαξοστοιχία μαζί με τη γατούλα της, ήταν στη λίστα με τους αγνοουμένους, ωστόσο η σορός της ταυτοποιήθηκε μέσω της μεθόδου DNA, βυθίζοντας στη θλίψη την οικογένεια και τους φίλους της.
Την είδηση για την ταυτοποίηση της σορού της Ελισάβετ έκανε γνωστή η φίλη της Αλεξία Κούβελα, η οποία από την πρώτη στιγμή την αναζητούσε και έκανε έκκληση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε όποιον γνώριζε κάτι. «Η Ελισάβετ δυστυχώς δεν τα κατάφερε. Σας ευχαριστώ για όλη τη βοήθεια και στήριξη. Ελισάβετ μου, σου εύχομαι να βρεις το ροζ σπίτι με την αυλή και το ντιζάιν με παλ χρώματα και καμπύλες και κρασιά και γουρουνάκια στη φάρμα σου, ακριβώς όπως είχαμε συζητήσει στην άλλη πλευρά. Θα μας λείψεις» έγραψε η Αλεξία Κούβελα στη θλιβερή ανάρτησή της.
Το Σάββατο ταυτοποιήθηκε και η σορός της 19χρονης Αναστασίας Παπαγγελή. Η κοπέλα πήγαινε στη Θεσσαλονίκη όπου σπούδαζε στη Γεωπονική Σχολή στο ΑΠΘ, και βρισκόταν στο τρίτο βαγόνι.
Εντοπίστηκε το πρώτο μαύρο κουτί από τις δύο αμαξοστοιχίες
Από το… μικροσκόπιο των πραγματογνωμόνων θα περάσουν τα βαγόνια των δύο τρένων και το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες στα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών, στο πλαίσιο της αναζήτησης των συνθηκών και αιτιών της τραγωδίας. Χθες ολοκληρώθηκε η απομάκρυνση των βαγονιών της μοιραίας αμαξοστοιχίας του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη. Με φορτηγά μεταφέρθηκε και το πέμπτο βαγόνι στον χώρο όπου συγκεντρώνονται όλα τα συντρίμμια από τις δύο αμαξοστοιχίες για περαιτέρω έρευνα από τους εμπειρογνώμονες που έχουν οριστεί. Παράλληλα, κατά την απομάκρυνση των βαγονιών οι πυροσβέστες έκαναν έναν τελευταίο έλεγχο στο σημείο της σύγκρουσης για τη συλλογή τυχόν ευρημάτων. Εξάλλου, χθες εντοπίστηκε το πρώτο μαύρο κουτί από τις δύο αμαξοστοιχίες. Πρόκειται για το καταγραφικό που βρέθηκε στο πρώτο βαγόνι, στη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο αναμένεται να ρίξει φως στις συνθήκες σύγκρουσης.
Η ανακριτική Αρχή
«Το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες, η ανακριτική Αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ “βγάλε τον ταχογράφο και πες μας τι γράφει”. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου, αν μπορεί να γίνει, και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου, που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητά της» δήλωσε χθες ο πραγματογνώμονας Χρήστος Γκλαβόπουλος.
Ως προς τη φωτιά που εκδηλώθηκε, επισημαίνει πως «υπήρξε ανάφλεξη, κατά μεγάλη βεβαιότητα, των λαδιών, τα οποία είναι εκεί σε δεξαμενές πίεσης και όπου το λάδι ρυθμίζει το σύστημα φρένων. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση. Οταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή, η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα, απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά».
Αναφερόμενος στο ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στη μοιραία σύγκρουση των τρένων, ο πραγματογνώμονας αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να εμπλέκονται και άλλοι, πλην του σταθμάρχη Λάρισας. «Ολοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα, όμως, θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος, αν είναι λάθος, και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Οταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα» παρατήρησε ο κ. Γκλαβόπουλος.