Ανοίγει ο κύκλος των ερευνών για τις ευθύνες των υπευθύνων του ΟΣΕ για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, αλλά και για δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο, όπου είχαν χάσει τη ζωή τους δύο επιβάτες και ένας μηχανοδηγός.
Με παραγγελία του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για το δυστύχημα στο Αδενδρο το 2017 προκειμένου να διαπιστώσει αν είχαν διαπραχθεί αδικήματα από υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες που ήταν υπεύθυνοι για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου θα μελετήσει την υπόθεση, γιατί από τότε υπήρχαν καταγγελίες για άθλιες συνθήκες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά δεν είχαν διερευνηθεί.
Διαβάστε επίσης: Η αιχμηρή απάντηση του Χρήστου Νικολαϊδη στον Κανάκη: «Είδα το ντεμέκ οργισμένο λογύδριό σου»
Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν επιβατηγό τρένο από την Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Αδενδρο Θεσσαλονίκης. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ανάμεσα στους οποίους και ο μηχανοδηγός του τρένου, ενώ άλλοι 10 τραυματίστηκαν. Ο δεύτερος μηχανοδηγός, που δικάστηκε για το πλημμέλημα των ανθρωποκτονιών από αμέλεια, αθωώθηκε στις 10/10/2022 από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης.
Εκτός από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, παράλληλη έρευνα διενεργείται από την Οικονομική Εισαγγελία, που εξετάζει τις «αμαρτωλές» συμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Την έρευνα διενεργούν οι εισαγγελείς Μιχάλης Μιχαλόπουλος, Δημήτρης Αποστολάς και Αθανασία Βλάχου, η οποία είχε χειριστεί την έρευνα για τη σύμβαση 717, το 2014, η οποία δεν υλοποιήθηκε και χρειάστηκε να υπάρξει συμπληρωματική σύμβαση, χωρίς μέχρι σήμερα το έργο να έχει ολοκληρωθεί… Η έρευνα είχε τεθεί στο αρχείο το 2021, αλλά ανασύρθηκε έναν χρόνο μετά, καθώς προέκυψαν νέα στοιχεία σχετικά με τη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων, και για τον λόγο αυτό η σύμβαση ερευνάται από Ευρωπαίο εισαγγελέα.
Χθες, η ανακρίτρια που χειρίζεται το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη εξέτασε ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα, καθώς και άλλους εργαζομένους του ΟΣΕ. Στην ανακρίτρια κατέθεσε, μεταξύ άλλων, συνταξιούχος σταθμάρχης, ο οποίος αναφέρθηκε στο πώς έπρεπε να λειτουργεί το Σταθμαρχείο Λάρισας.
Σε εξέλιξη είναι και οι εργασίες της τριμελούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε από την κυβέρνηση για την ανάδειξη των προβλημάτων που οδήγησαν στην πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Η επιτροπή ζήτησε την άμεση παροχή στοιχείων από τους εμπλεκόμενους φορείς για το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ θα καλέσει διευκρινίσεις από στελέχη του ΟΣΕ και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων σχετικά με τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στη συνέχεια, η επιτροπή εμπειρογνωμόνων, με πρόεδρο τον επίτιμο πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους Ιωάννη Κωνσταντίνο Χαλκιά και μέλη τους Χρήστο Πυργίδη, καθηγητή Σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και Βασίλη Προφυλλίδη, καθηγητή Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, θα καταθέσει πόρισμά στο οποίο θα περιλαμβάνονται προτάσεις για την ασφαλή λειτουργία των τρένων.
Διαβάστε επίσης: Λιάγκας για τη τραγωδία στα Τέμπη: «Βλέπω ότι το παιχνίδι πάει αλλού, κι αυτό με θλίβει και με αδειάζει»