Ανοίγει ο κύκλος των διώξεων μετά την απολογία του προφυλακισμένου σταθμάρχη της Λάρισας και την κατάθεση του επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος επέλεξε τον άπειρο 59χρονο ως υπεύθυνο στη νυχτερινή βάρδια του σταθμού της Λάρισας.
Ο επιθεωρητής, που είχε καταθέσει στην ανακρίτρια το βιβλίο βαρδιών, εκλήθη εκ νέου χθες για συμπληρωματική κατάθεση, λόγω των σημαντικών κενών που είχε αφήσει σε σχέση με τα στοιχεία που προσκόμισε σχετικά με τις βάρδιες στον σταθμό το μοιραίο βράδυ. Η ανακρίτρια τον κάλεσε, καθώς παρουσιάστηκαν δύο διαφορετικά προγράμματα βαρδιών.
Διαβάστε επίσης: Εκπαιδευτής μηχανοδηγών για τραγωδία στα Τέμπη: «Ο σταθμάρχης έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν»
Σύμφωνα με το ένα πρόγραμμα, ο πιο παλιός σταθμάρχης δεν πήγε καθόλου στη βάρδια, με αποτέλεσμα να μείνει μόνος ο 59χρονος άπειρος συνάδελφός του. Σύμφωνα με το δεύτερο πρόγραμμα, ο υπάλληλος πήγε κανονικά στη βάρδια του και σχόλασε πριν από τις 11 το βράδυ, με αποτέλεσμα ο προφυλακισμένος σταθμάρχης να μείνει μόνος την ώρα του τραγικού δυστυχήματος. Ο μάρτυρας κλήθηκε να διευκρινίσει ποιοι είχαν βάρδια, αλλά δεν ήταν στη θέση τους. Οι διευκρινίσεις κρίθηκαν αναγκαίες πριν απολογηθεί στην ανακρίτρια ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος όφειλε να είναι στο σταθμαρχείο με βάση το πρόγραμμα βαρδιών που της είχε προσκομίσει ο προϊστάμενος του οργανισμού.
Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη – «Είναι ξεκάθαρο ότι ο σταθμάρχης δεν είχε νηφαλιότητα»
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που είχε βγάλει τις βάρδιες των σταθμαρχών, τοποθετώντας τον προφυλακισμένο Βασίλη Σαμαρά μόνο του στη νυχτερινή βάρδια, φέρεται ότι κατέθεσε στην ανακρίτρια ότι ο αρχαιότερος σταθμάρχης έφυγε νωρίτερα από τη δουλειά, αφήνοντας μόνο τον άπειρο συνάδελφό του. Στην κατάθεσή του αναφέρει ότι στις 23.44 εκείνης της ημέρας πληροφορήθηκε από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το δυστύχημα. Πήρε τηλέφωνο τον 59χρονο, που ήξερε ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα, και στη συνέχεια μίλησε με τον σταθμάρχη Π., για τον οποίο ήξερε ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο μάρτυρας φέρεται ότι κατέθεσε πως ο Π. τού απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά.
Διαβάστε επίσης: Λάκης Λαζόπουλος για Τέμπη: «Κύριε Πορτοσάλτε θα πηγαίνατε σε μάνα που έχασε το παιδί να πείτε…»
Ομως, όταν ο επιθεωρητής συνάντησε στις 1.15 τον 59χρονο και τον ρώτησε γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης, του απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50. Δηλαδή, πάνω από μία ώρα πριν από τη λήξη της βάρδιας του στις 11 το βράδυ… Ο επιθεωρητής υποστηρίζει πως, εάν ο αρχαιότερος των σταθμαρχών δεν είχε εγκαταλείψει το πόστο του πριν τελειώσει η βάρδια, θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το μοιραίο… «Θεωρώ ότι, αν ο Π. εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 (σ.σ.: ο προαστιακός που έφτανε από Θεσσαλονίκη στη Λάρισα), ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα» φέρεται ότι κατέθεσε ο επιθεωρητής.
Διαβάστε επίσης: Σωτήρης Τσαφούλιας: «Αυτά τα παιδιά πλήρωσαν τις παθογένειες του κράτους»
Εξάλλου, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων Γιώργος Ζήντρος κατέθεσε στην ανακρίτρια πως είχε δώσει εντολή στον σταθμάρχη Π. να παραμείνει, εξασφαλίζοντας την άφιξη της μοιραίας αμαξοστοιχίας 62 στη Λάρισα. Με βάση αυτές τις καταθέσεις, η ανακρίτρια κάλεσε για εξηγήσεις τον σταθμάρχη Π., που φέρεται ότι έφυγε πριν από τη λήξη της βάρδιας του στις 11 το βράδυ. Εκτός από τον επιθεωρητή, αναμένεται να κληθούν από την ανακρίτρια για ανωμοτί κατάθεση, δηλαδή ως ύποπτοι, και άλλοι εμπλεκόμενοι, πριν ασκηθούν σε βάρος τους ποινικές διώξεις για τυχόν ευθύνες τους στην τραγωδία.
Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο της ανακρίτριας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι αύριο, Παρασκευή, ημέρα συνεδρίασης της Ολομέλειας Εφετών Λάρισας, που θα αποφασίσει την ανάθεση της δικογραφίας σε εφέτη ανακριτή λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης, έπειτα από σχετικό αίτημα που υπέβαλε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.