Κόκκινη κάρτα για τα κενά ασφαλείας στα ελληνικά τρένα μάς είχαν δείξει τα στελέχη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, αλλά η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν έκαναν τίποτα με αποτέλεσμα την τραγωδία στα Τέμπη.
«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων “μαθητών”, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια, που μετράται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων. Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης» δήλωσε χθες ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ σε συνέντευξή του στο Euronews.
Διαβάστε επίσης: Λάκης Λαζόπουλος για Τέμπη: «Κύριε Πορτοσάλτε θα πηγαίνατε σε μάνα που έχασε το παιδί να πείτε…»
Καταγγέλλει δε ότι τα εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν στη χώρα μας σπαταλήθηκαν αλλού και όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. «Είναι σίγουρα προβληματικό το γεγονός ότι τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί. Και είναι επίσης προβληματικό το γεγονός ότι η θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αναβλήθηκε τώρα για το 2023.
Διαβάστε επίσης: Εκπαιδευτής μηχανοδηγών για τραγωδία στα Τέμπη: «Ο σταθμάρχης έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν»
Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία του δυστυχήματος. Αλλά τα συστήματα αυτά υπάρχουν για να μειώνουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Και τέτοια συστήματα μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Ετσι, αν το σύστημα είναι σε λειτουργία, η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος θα είχε μειωθεί δραστικά» τονίζει ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων. Χθες έφτασαν στην Ελλάδα εμπειρογνώμονες του ERA προκειμένου να συναντηθούν με τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές.
Εκτός από τον εκτελεστικό διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ (κεντρική φωτό), στην Αθήνα ήρθε και ο διευθυντής Επίγειων Μεταφορών της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κρίστιαν Σμιτ, προκειμένου να συναντηθούν με τους αρμοδίους του υπουργείου Μεταφορών για την τεχνική υποστήριξη στον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Επίσης, στην αντιπροσωπία συμμετέχει η Ελζμπιέτα Λουκανιούκ, αρμόδια για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων στο γραφείο της επιτρόπου Μεταφορών Αντίνα Βάλεαν. Υπενθυμίζεται πως την επίσκεψη των εμπειρογνωμόνων της επιτροπής και της ERA είχε ανακοινώσει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Τη βοήθεια του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων έχει ζητήσει την ίδια ημέρα η ελληνική ρυθμιστική Αρχή ασφάλειας σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την οδηγία για την ασφάλεια (Ε.Ε.) 2016/798 η υποχρέωση διερεύνησης ατυχημάτων ανήκει στο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Τα κράτη διασφαλίζουν ότι διενεργείται έρευνα από τον φορέα διερεύνησης, ύστερα από οποιοδήποτε σοβαρό ατύχημα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ενωσης. «Στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση, όπου είναι δυνατόν, της σιδηροδρομικής ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων» αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ERA, στελέχη του οποίου είναι από χθες στην Αθήνα και κάνουν φύλλο και φτερό τα συστήματα ασφαλείας των ελληνικών σιδηροδρόμων.