Το περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται στον σταθμό Ευαγγελισμός της γραμμής 4 του μετρό, στο πάρκο Ριζάρη, αναδεικνύουν δύο επιστολές που έρχονται να προστεθούν στην προσφυγή του ιδρύματος του εφοπλιστή Νικόλα Πατέρα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προκειμένου να μετακινηθεί το εργοτάξιο και να διασωθούν περίπου 300 δέντρα.
Οι επιστολές του Δήμου Αθηναίων και της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού προς το ΣτΕ «καίνε» τον Νικόλαο Κουρέτα, διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, και στηρίζουν την πρόταση του Νικόλα Πατέρα για τη μετακίνηση του εργοταξίου σε απόσταση λίγων μέτρων, ώστε να μην ξεριζωθούν δέντρα.
Υπενθυμίζεται πως με την προσφυγή του στο ΣτΕ ο εφοπλιστής προτείνει νέα χάραξη και μετακίνηση του σταθμού του μετρό στο ύψος της Εθνικής Πινακοθήκης. Μάλιστα, καταγγέλλει πως η χάραξη της κατασκευαστικής εταιρίας ΑΒΑΞ, που υλοποιεί το έργο μαζί με τις Alstom και Ghella, «φουσκώνει» το κόστος του έργου κατά 50.000.000 ευρώ.
Η πρώτη επιστολή που υπογράφει η πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού Λυδία Καρρά και απεστάλη στο ΣτΕ στις 22 Φεβρουαρίου αναφέρεται στην ελλιπή ενημέρωση και την αδυναμία συμμετοχής στη διαβούλευση για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία διήρκησε από τον Μάρτιο έως και τον Μάιο 2017, ενώ δεν είχε γίνει καμία νύξη σχετικά με την κοπή της πλειονότητας των δέντρων του πάρκου Ριζάρη.
Η κυρία Καρρά συντάσσεται στο πλευρό του Νικόλα Πατέρα, τονίζοντας ότι το ζήτημα έγινε γνωστό στην εταιρία και τους κατοίκους της περιοχής από δημοσιεύματα. Αφήνει, δε, αιχμές κατά του Δήμου Αθηναίων, που συμμετείχε ενεργά στη διαδικασία της διαβούλευσης, καθώς έδωσε τη γνωμοδότησή του χωρίς να αναλάβει πρωτοβουλίες ενημέρωσης του ενδιαφερόμενου κοινού, παρά το γεγονός ότι οι 8 από τους 15 σταθμούς της νέας γραμμής βρίσκονται εντός των διοικητικών του ορίων. Από την πλευρά του, ο Δήμος Αθηναίων υπέβαλε υπόμνημα στο ΣτΕ, τονίζοντας πως δεν γνώριζε για την ύπαρξη εναλλακτικής χάραξης, αλλά ενημερώθηκε γι’ αυτή κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας.
Ο δήμος τάχθηκε υπέρ της πρότασης του κ. Πατέρα, εφόσον την εγκρίνει και η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., καθώς αυτή θα πρέπει να αποτελεί μία βιώσιμη και τεχνικά άρτια λύση, που δύναται να εξασφαλίσει τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την εκτέλεση του έργου.