Με γρήγορους ρυθμούς συνεχίζεται η ανάκριση για την απόδοση ευθυνών, πέραν του προφυλακισμένου σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, που προκάλεσε τη σύγκρουση στα Τέμπη.
Ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης, που χειρίζεται πλέον την υπόθεση, έχει καλέσει για μεθαύριο, Παρασκευή, σε απολογία τον προϊστάμενο επιθεωρητή του ΟΣΕ, που όρισε τον άπειρο 59χρονο ως υπεύθυνο βάρδιας στο Σταθμαρχείο Λάρισας, καθώς και τους δύο σταθμάρχες που ήταν στην απογευματινή βάρδια.
Οπως αποδεικνύεται από τις βάρδιες που είχε ορίσει ο επιθεωρητής, ο ένας από τους δύο απογευματινούς σταθμάρχες έπρεπε να παραμείνει μαζί με τον άπειρο σταθμάρχη μέχρι τις 11 το βράδυ, αλλά αυτός εγκατέλειψε τη βάρδια του τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα. Μάλιστα, στο βιβλίο του σταθμαρχείου η ώρα υπηρεσίας του είναι σβησμένη με… μπλάνκο, δήθεν ότι σχολούσε στις 22.30 και όχι στις 23.00, όπως προβλεπόταν από το πρόγραμμα βαρδιών. Για αυτόν τον λόγο έχει διαταχθεί έρευνα σε ειδική υπηρεσία για να διαπιστωθεί τι έχει γραφτεί κάτω από το μπλάνκο αλλά και να διαπιστωθεί ποιος έκανε τη λαθροχειρία αλλάζοντας την ώρα της βάρδιας. Αντίστοιχη παρατυπία είχε διαπιστωθεί και μία ημέρα πριν από το δυστύχημα, όταν άλλος σταθμάρχης φέρεται ότι παραδίδει στις 2 μετά το μεσημέρι, ενώ έπρεπε να μείνει στη θέση του μέχρι τις 15.00…
Οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, οι οποίοι διώκονται για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας και πρόκλησης σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή, αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία για να προετοιμάσουν την απολογία τους. Την ίδια ώρα ο εφέτης ανακριτής και η συνάδελφός του εφέτης Σοφία Λυμπεριάδου, που έχει επίσης οριστεί από την Ολομέλεια Εφετών Λάρισας, ερευνούν τις ευθύνες και άλλων προσώπων.
Μεταξύ άλλων, θα καλέσουν ως μάρτυρες ή υπόπτους αυτούς που αξιολόγησαν τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη, αυτούς που ασχολούνταν με τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των τρένων αλλά και όσα στελέχη του ΟΣΕ ήταν αρμόδια για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Ποινικές διώξεις
Εφόσον διαπιστωθούν πράξεις ή παραλείψεις που συντέλεσαν στο πολύνεκρο δυστύχημα, τότε θα απαγγελθούν ποινικές διώξεις σε βάρος τους. Στο μεταξύ, νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τις εγκληματικές ευθύνες του προφυλακισμένου 59χρονου σταθμάρχη. Σύμφωνα με τις καταγραφές που έκανε στο βιβλίο κυκλοφορίας, είχε δώσει πλημμελείς οδηγίες στον μηχανοδηγό της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας αλλά και στη σταθμάρχη των Νέων Πόρων.
Η αλληλουχία λαθών και οι σοβαρές παραλείψεις του επιβεβαιώνονται από τα τηλεγραφήματα που έστειλε λίγα λεπτά πριν από τη σύγκρουση των τρένων. Στο τηλεγράφημα 47 ο προφυλακισμένος σταθμάρχης αναφέρει: «Περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων», χωρίς να αναφέρει αν θα κινηθεί στη γραμμή ανόδου ή καθόδου… Στο τηλεγράφημα 49 προς τους Νέους Πόρους: «Αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε 23.04». Και σε αυτήν την περίπτωση δεν αναφέρει σε ποια γραμμή κινείται το επιβατικό τρένο.
Παράλληλα, ερευνάται το ενδεχόμενο ο κατηγορούμενος σταθμάρχης Λάρισας να μην ήταν στη θέση του. Εκτιμάται πως, εάν ήταν στη θέση του, θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσουν τα τρένα που κινούνταν σε τροχιά σύγκρουσης. Επίσης, εξετάζεται ο ισχυρισμός του προφυλακισμένου σταθμάρχη ότι θα μπορούσε να αντιδράσει ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του.
Από την πλευρά τους, δικηγόροι από οικογένειες θυμάτων και τραυματιών μετέβησαν στη Λάρισα προκειμένου να δηλώσουν παράσταση για την υποστήριξη της κατηγορίας κατά παντός υπευθύνου, ζητώντας να αποδοθεί Δικαιοσύνη.