Το «μαύρο κουτί» της κονσόλας τοπικής τηλεδιοίκησης του σταθμαρχείου Λάρισας «καίει» τον 59χρονο σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, που έχει προφυλακιστεί για τις εγκληματικές του ευθύνες που οδήγησαν στη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Έγγραφο που αποτυπώνει τις καταγραφές της κονσόλας ανατρέπει βασικό υπερασπιστικό ισχυρισμό του κατηγορουμένου, ο οποίος είχε αφήσει να εννοηθεί στην απολογία του πως δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί την αυτόματη χάραξη πορείας των τρένων.
Το έγγραφο, που βασίζεται στο «μαύρο κουτί», δηλαδή στις καταγραφές κινήσεων στην κονσόλα τοπικής τηλεδιοίκησης, δείχνει πως ο σταθμάρχης είχε χρησιμοποιήσει τις προηγούμενες ημέρες το σύστημα αυτόματης χάραξης πορείας των τρένων, αν και το μοιραίο βράδυ άφησε τις αμαξοστοιχίες στην τύχη τους. Σύμφωνα με τις καταγραφές, στις τέσσερις προηγούμενες νυχτερινές βάρδιες ο 59χρονος είχε χρησιμοποιήσει την κονσόλα τοπικής τηλεδιοίκησης, και μάλιστα είχε προχωρήσει σε αυτόματη χάραξη των πορειών των τρένων.
Οπως έδειξε το «μαύρο κουτί» του πίνακα τοπικής τηλεδιοίκησης, το βράδυ της 24ης προς 25η Φεβρουαρίου είχε κάνει 13 κινήσεις μέσω της κονσόλας, εκ των οποίων οι τέσσερις αφορούσαν αυτόματη χάραξη πορείας των τρένων. Μάλιστα χρειάστηκαν μόλις 12 έως 39 δευτερόλεπτα για να γίνει η αυτόματη χάραξη.
Το ίδιο έγινε και στην επόμενη νυχτερινή του βάρδια, 25 προς 26 Φεβρουαρίου, όταν έκανε 18 χρήσεις της κονσόλας, και στις 26 προς 27 Φεβρουαρίου, με 23 χρήσεις της κονσόλας τοπικής τηλεδιοίκησης, εκ των οποίων πέντε αφορούσαν αυτόματη χάραξη. Ομως το μοιραίο βράδυ ο άπειρος σταθμάρχης δεν έκανε καμία κίνηση μέσω της κονσόλας της τοπικής τηλεδιοίκησης Λάρισας. Η τελευταία είχε γίνει στις 22.12, από τον προηγούμενο έμπειρο σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας.
Οταν εκείνος έφυγε από το σταθμαρχείο νωρίτερα από το ωράριό του, καθώς η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ, ο άπειρος συνάδελφός του δεν έκανε καμία κίνηση μέσω της κονσόλας, στέλνοντας στον θάνατο τους 57 επιβαίνοντες στις δύο αμαξοστοιχίες… Η επόμενη καταγραφή του «μαύρου κουτιού» της κονσόλας τοπικής τηλεδιοίκησης είναι στη 1.39 τα ξημερώματα της 1ης Μαρτίου, μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, όταν ήταν ήδη αργά…