Ελεύθερος αφέθηκε χθες και ο δεύτερος απογευματινός σταθμάρχης που άφησε μόνο του τον 59χρονο άπειρο συνάδελφό του Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος προκάλεσε τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Ο 50χρονος κατηγορούμενος αφέθηκε ελεύθερος με σύμφωνη γνώμη του εφέτη ανακριτή και του αντιεισαγγελέα Εφετών Λάρισας, με τους περιοριστικούς όρους της εγγύησης 15.000 ευρώ, της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισης στο αστυνομικό τμήμα της κατοικίας του δύο φορές τον μήνα.
Στην απολογία του, που διήρκεσε δύο ώρες, προσπάθησε να εξηγήσει για ποιον λόγο είχε φύγει από τις 10.30 το βράδυ, αν και η βάρδια του ήταν μέχρι τις 11, όπως ανέφερε το βαρδιόχαρτο – και για τον λόγο αυτόν πληρώθηκε και υπερωρία. Ο κατηγορούμενος υποστήριξε πως έφυγε πριν από τις 11, καθώς είναι κάτι που συνηθίζεται στον δικό του εργασιακό τομέα.
Οπως είπε, συνηθίζεται να παραμένει ο πρώτος σταθμάρχης για λίγη ώρα, χωρίς να έχει τις ίδιες εργασιακές υποχρεώσεις με τον σταθμάρχη που αναλαμβάνει. Επεσήμανε πως εκείνη τη μία πρόσθετη ώρα δεν ασχολείται με τον πίνακα κίνησης των τρένων, αλλά με άλλα πράγματα. Ισχυρίστηκε δε πως δεν ήταν δική του αρμοδιότητα οι οδηγίες προς τους μηχανοδηγούς, αλλά του σταθμάρχη που παρέλαβε τη βάρδια, δηλαδή αρμοδιότητα του 59χρονου που έχει προφυλακιστεί…
Με… μπλάνκο
Ο 50χρονος δεν προσπάθησε να δικαιολογηθεί για την αλλαγή του ωραρίου του. Μάλιστα, παραδέχθηκε πως αυτός είχε βάλει μπλάνκο στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής, γιατί είχε κάνει… μουντζούρα, όπως είπε. «Διόρθωσα την ώρα παράδοσης στο σωστό, κάνοντας μουντζούρα την οποία διόρθωσα με διορθωτικό μπλάνκο, χωρίς όμως να αλλάζει αυτό κάτι στο πραγματικό γεγονός, ότι η ώρα παράδοσης και παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι οι 22.30» υποστήριξε.
Ο κατηγορούμενος κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα 30 σελίδων, ενώ κάλεσε ως μάρτυρες τρεις συναδέλφους του, δύο σταθμάρχες και έναν κλειδούχο, για να εξηγήσουν το γεγονός ότι έφευγαν νωρίτερα από τις 11 το βράδυ. Απολογούμενος, υποστήριξε ότι το δυστύχημα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα και αν έφευγε στις 11 το βράδυ, καθώς η μοιραία αμαξοστοιχία 62 έφτασε στον σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23.00, γύρω στις 23.02, ενώ η σύγκρουση των τρένων έγινε περίπου 20 λεπτά αργότερα. Στο πολυσέλιδο υπόμνημα που κατέθεσε στον εφέτη ανακριτή ο έμπειρος σταθμάρχης αναφέρθηκε και στα προβλήματα που υπήρχαν στο σταθμαρχείο Λάρισας.
Υπενθυμίζεται πως προχθές αφέθηκε ελεύθερος και ο συμβασιούχος σταθμάρχης που είχε βάρδια μαζί με τον 50χρονο, το απόγευμα προτού αναλάβει βάρδια ο 59χρονος προφυλακισμένος συνάδελφός τους. Αύριο, Πέμπτη, απολογείται ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που είχε ορίσει ως υπεύθυνο της νυχτερινής βάρδιας τον 59χρονο, αν και ήταν άπειρος, καθώς είχε αναλάβει καθήκοντα μόλις πριν από λίγες ημέρες στο σταθμαρχείο Λάρισας. Στην προανακριτική του κατάθεση ο επιθεωρητής επέρριψε ευθύνες στους δύο απογευματινούς σταθμάρχες, που είχε ορίσει βάρδια μαζί με τον άπειρο 59χρονο μέχρι τις 11 το βράδυ.
Στο μεταξύ, ο δικηγόρος ενός εκ των τραυματιών στην επιβατική αμαξοστοιχία κατήγγειλε χθες στους δημοσιογράφους ότι ο προφυλακισμένος 59χρονος σταθμάρχης είχε καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη. Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου των απολογιών των εμπλεκομένων στη μοιραία βάρδια, ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει ως υπόπτους ή κατηγορουμένους την επόμενη εβδομάδα άλλα στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train για τα σοβαρά προβλήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου.