Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου, 2024

«Φήμες» τα περί σχέσης της Μπακοδήμου με τον Λάγιο

Διέψευσε τις φήμες που τη θέλουν να φλερτάρει με...

Το καινούργιο project της Γιάννας Βασιλείου

Η Γιάννα Βασιλείου, με την ξεχωριστή φωνή και το...

Θοδωρής Κοτονιάς: Η παρ’ ολίγον εμφάνιση στη Eurovision και οι τρεις μήνες...

Μια αποκάλυψη που συγκλονίζει κάνει σήμερα, μέσω της «Espresso»,...

Μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) σε πτήσεις πάνω από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο...

Ολοι τα βλέπουν, αλλά ελάχιστοι μιλάνε για αυτά. Και...

Τουλάχιστον ένας νεκρός και δώδεκα τραυματίες από την κατάρρευση γέφυρας, κατά τη διάρκεια εργασιών κατεδάφισης στην Πάτρα

Τραγωδία

Δεν χωράει ανθρώπου νους την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στην Πάτρα χθες το μεσημέρι, όταν κατά τη διάρκεια εργασιών κατεδάφισης της γέφυρας στην περιμετρική Πατρών, στο 206ο χλμ. Πατρών – Πύργου, καταπλακώθηκαν Ρομά που εκείνη την ώρα μάζευαν παλιοσίδερα, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο ένας από αυτούς και να τραυματιστούν τουλάχιστον δώδεκα.

Οι διασώστες από χθες το μεσημέρι δίνουν τιτάνια μάχη, ώστε να σώσουν τους ανθρώπους κάτω από τα συντρίμμια, αφού μαρτυρίες κάνουν λόγο για περισσότερους από έναν νεκρούς. Η ανείπωτη τραγωδία σημειώθηκε γύρω στις 12.30 το μεσημέρι της Κυριακής, στην περιμετρική οδό της Πάτρας, στο Χάραδρο, σε σημείο όπου υπάρχει καταυλισμός Ρομά, και γεννά ποικίλα ερωτήματα σχετικά με τις εργασίες εν μέσω καύσωνα, αλλά και με τα μέτρα ασφαλείας.

Μάλιστα, είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία και το συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας ήταν κλειστό, με απόφαση της Αστυνομίας Αχαΐας, από την Πέμπτη 20 Ιουλίου, όμως αυτό δεν απέτρεψε το δυστύχημα. Ολα άρχισαν όταν μηχανικοί εκτελούσαν προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης της γέφυρας χωρίς να ελέγξουν αν από κάτω βρίσκονται άνθρωποι, οχήματα ή ζώα, με συνέπεια ένα μεγάλο κομμάτι να καταπλακώσει Ρομά που εκείνη τη στιγμή άρπαζαν μέταλλα και άλλα υλικά!

Για το δυστύχημα ενημερώθηκε αρχικά το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος και έτσι στο σημείο μετέβησαν 35 πυροσβέστες με 12 οχήματα, η ομάδα ΙΚΑΡΟΣ, με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και ειδικά διασωστικά οχήματα της 6ης ΕΜΑΚ με δύο διασωστικούς σκύλους, ενώ έφτασαν και δυνάμεις και από 1η και 5η ΕΜΑΚ.

Ταυτόχρονα διεκόπη και η κυκλοφορία των οχημάτων στην ευρεία παράκαμψη των Πατρών στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα και διενεργήθηκαν εκτροπές στον κόμβο Εγλυκάδας. Στο σημείο μαζεύτηκε πλήθος Ρομά από τον καταυλισμό με σκοπό να διαμαρτυρηθεί για την τραγωδία, ενώ ένας άνδρας λιποθύμησε από τη ζέστη.

«Σκοτωθήκανε. Ημουν κι εγώ από κάτω, εγώ κι ο αδερφός μου. Βγάζαμε κάτι παλιοσίδερα κι έπεσε η γέφυρα επάνω μας» δήλωσε αυτόπτης μάρτυρας που βρισκόταν στο σημείο τη στιγμή που κατέρρευσε η γέφυρα, και έχει τραυματιστεί. «Γλίτωσα από θαύμα, ήμουν στη γωνία» τόνισε, αλλά υποστήριξε ότι υπάρχουν νεκροί κάτω στα συντρίμμια, αφού είδε τουλάχιστον δύο σορούς, όπως είπε.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πάτρας Αννα Μαστοράκου, η οποία βρισκόταν χθες στο σημείο, ανέφερε πως ακούγονται φωνές από τα συντρίμμια. Παράλληλα τα νοσοκομεία της πόλης τέθηκαν σε επιφυλακή. Στο Νοσοκομείο του Ρίου μεταφέρθηκε ο ένας νεκρός και οι πέντε από τους τραυματίες και στο Νοσοκομείο Αγίου Ανδρέα μεταφέρθηκαν τρεις τραυματίες. Μάλιστα, πηγές αναφέρουν πως οι τέσσερις από τους ανθρώπους που απεγκλωβίστηκαν είναι σε κρίσιμη κατάσταση.

Οπως έγινε γνωστό, το έργο της αποκατάστασης της γέφυρας είχε αναλάβει η εταιρία ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού, η οποία κατασκευάζει το κομμάτι Πάτρα – Πύργος και έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως την Πάτρα.

Είχε ολοκληρωθεί προ μηνών η ανακατασκευή του πρώτου κλάδου της γέφυρας προς Πύργο και χθες, παρά τον καύσωνα και τις θερμοκρασίες ρεκόρ που καταγράφηκαν, ήταν προγραμματισμένη η κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου συνέβη το δυστύχημα.

Στο πλαίσιο αυτό, το Εργατικό Κέντρο Πάτρας εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας εργασίες εν μέσω καύσωνα. «Καταγγέλλουμε το γεγονός ότι Κυριακή και σε συνθήκες καύσωνα εργαζόμενοι δούλευαν στη γέφυρα. Έχουν ευθύνες κυβέρνηση και Περιφέρεια για το νέο αυτό έγκλημα» υπογραμμίζει και συνεχίζει: «Δεν θα ανεχτούμε άλλους νεκρούς για τα κέρδη τους. Καλούμε τους εργαζομένους σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους εργαζομένους και στις οικογένειές τους».

Οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει εδώ και τέσσερα χρόνια

Αναφορά στο δυστύχημα που έχει συγκλονίσει τη χώρα από χθες, αλλά και στο έργο της γέφυρας έκανε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) Ευθύμης Λέκκας σε δηλώσεις του σε τηλεοπτική εκπομπή, τονίζοντας τα σοβαρά προβλήματα στατικότητας που αντιμετώπιζε η υποδομή. Ο ίδιος υποστήριξε πως γίνεται προσπάθεια ελέγχου όλων των γεφυρών της χώρας, με σκοπό τη διασφάλιση της ασφάλειας των πολιτών.

Λέκκας

«Η γέφυρα αυτή αντιμετώπιζε προβλήματα εδώ και 15 χρόνια περίπου που είχε κατασκευαστεί. Υπήρχε διαδικασία κατεδάφισης της γέφυρας και κάπου εκεί στη διαδικασία κατεδάφισης έγινε και το θλιβερό αυτό δυστύχημα» δήλωσε χθες ο κ. Λέκκας, από την κρατική τηλεόραση, διευκρινίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν περαιτέρω στοιχεία για την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε έναν άνθρωπο και στάθηκε η αιτία να τραυματιστούν τουλάχιστον δώδεκα.

Και ο σεισμολόγος Ακης Τσελέντης είχε προειδοποιήσει για τη στατικότητα της συγκεκριμένης γέφυρας ήδη από το 2019! Συγκεκριμένα, ο Ακης Τσελέντης, μετά την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα, με μια ανάρτησή του στο facebook επεσήμανε πως πριν από τέσσερα χρόνια είχε προειδοποιήσει για τη συγκεκριμένη γέφυρα. Τότε είχε δημοσιεύσει φωτογραφίες από τη γέφυρα λέγοντας πως «σίγουρα κάποιους μεγάλους κινδύνους κρύβει η κατάσταση, πρέπει να έχουμε θύματα; Αν πέσει κάποιο κομμάτι στο κεφάλι ενός διερχόμενου οδηγού τι γίνεται;»

Τσελέντης

«Βγαίνοντας από το τελευταίο τούνελ της περιμετρικής προς το Ρίο και στρίβοντας δεξιά για να κατέβεις προς το λιμάνι, στη διασταύρωση με τον δρόμο που έρχεται από το ΚΤΕΟ προς το Στάδιο Τόφαλος, σταματάς να ελέγξεις γιατί έχει STOP. Αν κοιτάξεις ακριβώς απέναντί σου ψηλά στη γέφυρα, αντικρίζεις αυτό το θέαμα. Σίγουρα κάποιους μεγάλους κινδύνους κρύβει η κατάσταση, πρέπει να έχουμε θύματα; Αν πέσει κάποιο κομμάτι στο κεφάλι ενός διερχόμενου οδηγού τι γίνεται; Ο ΟΑΣΠ ας σταματήσει τον “διακοσμητικό” του απαθή ρόλο και ας δημιουργήσει μια ιστοσελίδα που οι πολίτες θα καταγγέλλουν αντίστοιχα περιστατικά και μετά να πιέζει τους αντίστοιχους υπεύθυνους φορείς να επεμβαίνουν, αλλιώς να μετονομαστεί σε Οργανισμό Αποδιοργάνωσης Σεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας της χώρας… Σας υπενθυμίζω ότι όταν πριν από αρκετό καιρό επεσήμανα αντίστοιχη κακοτεχνία σε γέφυρα στο φαληρικό Δ, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σπρίτζης με έστειλε στον εισαγγελέα Πειραιά!» έγραφε στην ανάρτησή του.

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΑΝΤ1 θέλει νωρίτερα on air τη Στεφανίδου

Από τον Ιανουάριο του 2025 τελικά η Τατιάνα Στεφανίδου...

Ντου ερωμένης στην… σύζυγο πρώην υπουργού!

Για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις (και η «Espresso»...

«Φήμες» τα περί σχέσης της Μπακοδήμου με τον Λάγιο

Διέψευσε τις φήμες που τη θέλουν να φλερτάρει με...