Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους αφέθηκαν οι δύο σταθμάρχες, οι οποίοι είχαν απογευματινή βάρδια την αποφράδα 28η Φεβρουαρίου, όταν η μοιραία αμαξοστοιχία Intercity 62 συγκρούστηκε με εμπορική, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Οι δύο κατηγορούμενοι είχαν κληθεί για συμπληρωματική απολογία από τον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη με αναθεωρημένο το κατηγορητήριο σε βάρος τους, ως προς το πλήθος και τα στοιχεία θανόντων και τραυματιών και όχι ως προς τα αδικήματα, τα οποία παραμένουν τα ίδια.
Οπως αναμενόταν, ο 50χρονος μόνιμος σταθμάρχης από τη Λάρισα και ο 34χρονος συμβασιούχος σταθμάρχης από τον Βόλο, που αμφότεροι κατηγορούνται ότι έφυγαν νωρίτερα από τα πόστα τους το βράδυ της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών, αφέθηκαν ελεύθεροι με τους ίδιους περιοριστικούς όρους που τους είχαν επιβληθεί μετά τις αρχικές απολογίες τους, τον περασμένο Μάρτιο, όταν είχαν αφεθεί πάλι ελεύθεροι. Συγκεκριμένα, στον έμπειρο σταθμάρχη Λάρισας επιβλήθηκαν οι όροι της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα, της εμφάνισής του στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του δύο φορές τον μήνα, καθώς και εγγυοδοσία ύψους 15.000 ευρώ, ενώ στον 34χρονο επιβλήθηκαν οι ίδιοι περιοριστικοί όροι με εγγυοδοσία ύψους 10.000 ευρώ.
Προϊστάμενος επιθεωρητής
Υπενθυμίζεται ότι στην κατάθεσή του στην ανακρίτρια Λάρισας ο 63χρονος προϊστάμενος επιθεωρητής του ΟΣΕ, σε βάρος του οποίου ασκήθηκε δίωξη για βαρύτατα αδικήματα που επισύρουν ως και ισόβια, είχε «αδειάσει» τους δύο σταθμάρχες, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Σαμαρά ότι από την έναρξη της βάρδιας του, ώρα 22.00, ήταν μόνος του, διότι ούτε ο Παυλόπουλος ούτε ο Χαμηλός βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη».
Παράλληλα, είχε αφήσει αιχμές εναντίον του παλαιότερου σταθμάρχη, τονίζοντας ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο εν λόγω υπάλληλος είχε πρωινή βάρδια, αλλά την άλλαξε και θα έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00 έως τις 23.00. Ο 50χρονος σταθμάρχης, πάντως, είχε ισχυριστεί με υπόμνημα ότι το δυστύχημα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα και αν είχε σχολάσει στις 23.00, όπως όφειλε. Και αυτό γιατί το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23.00, γύρω στις 23.02. Ο 34χρονος κατηγορούμενος από την πλευρά του είχε υποστηρίξει ότι ο ίδιος ήταν ενισχυτικός, καθώς δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών.
Κατά πληροφορίες, στις αρχές του νέου έτους ο κ. Μπακαΐμης αναμένεται να επεκτείνει τις διώξεις που, όπως εκτιμάται, θα αφορούν διευθυντικά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ. Ωστόσο, οι διώξεις αυτές θα αφορούν το σκέλος της διατάραξης συγκοινωνιών για το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου Παλαιοφάρσαλος – Νέοι Πόροι, στο οποίο εστιάζει η έρευνα της τραγωδίας των Τεμπών (οι διώξεις που έχουν ήδη ασκηθεί από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία -(και) σε στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ- αφορούν τη σύμβαση «717» για την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο).
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθερία», στο Κουλούρι, όπου φυλάσσονται ηλεκτράμαξες, βαγόνια των αμαξοστοιχιών και συντρίμμια του δυστυχήματος των Τεμπών, έχει ξεκινήσει από το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης ο δεύτερος κύκλος ερευνών της πολυμελούς ομάδας ιδιώτη πραγματογνώμονα με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους. Η έρευνα στο κυλικείο και στα βαγόνια ολοκληρώθηκε πριν από ημέρες, και πλέον έχει ξεκινήσει έρευνα στα αδρανή υλικά, σε μια ύστατη προσπάθεια να εντοπιστεί γενετικό υλικό, «ώστε να μην καταλείπεται αμφιβολία περί του αριθμού και της ταυτότητας των νεκρών θυμάτων του δυστυχήματος». Η έρευνα του πραγματογνώμονα με τους σκύλους πιθανότατα θα ολοκληρωθεί σήμερα και αναμένονται πλέον και τυχόν ευρήματα των εργαστηριακών εξετάσεων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ.