Σκηνές τρόμου που βλέπουμε συχνά στις ΗΠΑ εκτυλίχθηκαν στο σχολείο της Κυψέλης, όπου εισέβαλε νεαρός εξωσχολικός από τη Γεωργία και χτύπησε με σφυρί έναν Νιγηριανό μαθητή και μαχαίρωσε στην κοιλιά τον διευθυντή του σχολείου, ο οποίος έσπευσε να σταματήσει τη συμπλοκή.
- Από τη Νάντια Αλεξίου
Ηταν λίγο μετά τις 8.30 το πρωί της Τρίτης και το κουδούνι στο 41ο Γυμνάσιο επί της οδού Πάτμου, στην Κυψέλη, είχε χτυπήσει για τους μαθητές. Ο 19χρονος Γεωργιανός αδιαφορώντας για την παρουσία του φύλακα στο συγκρότημα, εισέβαλε στο σχολείο ως άλλος «Θορ» της Μάρβελ. Κραδαίνοντας ένα σφυρί και οπλισμένος με μαχαίρια, αναζητούσε τον 17χρονο Νιγηριανό με τον οποίο είχε διαφορές ο αδελφός του.
Οπως αναφέρουν αυτόπτες μάρτυρες του αιματηρού επεισοδίου, ο 19χρονος Γεωργιανός αδελφός μαθητή, όταν εντόπισε τον Νιγηριανό, του επιτέθηκε και τον χτύπησε με το σφυρί στο κεφάλι. «Πήγε κατευθείαν στον Νιγηριανό και εκείνος προσπάθησε να αμυνθεί. Στις σκάλες υπάρχει μια λίμνη με αίμα. Από όσο ξέρουμε, πριν από λίγο καιρό είχαν πλακωθεί». «Σήμερα ο αδερφός του Γεωργιανού ήρθε να πάρει εκδίκηση για τον αδερφό του. Μπήκε κανονικά στο σχολείο, χωρίς κανείς να του πει τίποτα. Ο διευθυντής δεν είχε καταλάβει τίποτα και πήγε να τους χωρίσει» περιγράφουν μαθητές του γυμνασίου που είδαν την άγρια σκηνή.
Σύμφωνα με άλλη μαθήτρια, κανείς δεν πήγε κοντά για να βοηθήσει. Κάποιοι μάλιστα φώναζαν εν χορώ «beef», δηλαδή «τσακωμός», ενώ άλλοι κατέγραφαν το επεισόδιο! Στο σημείο έσπευσε ο διευθυντής. Οπως περιγράφουν αυτόπτες μάρτυρες, «από το χτύπημα του 19χρονου με σφυρί ο μαθητής έχασε τις αισθήσεις του. Ο διευθυντής προσπάθησε να δει αν το παιδί έχει τις αισθήσεις του, αλλά ήταν μάταιο, γιατί όταν ο δράστης έφτασε σε εκείνον, τον μαχαίρωσε.
Στο σχολείο επικράτησαν σκηνές πανικού. Οι καθηγητές, αιφνιδιασμένοι από την επίθεση, και έντρομοι μαθητές καλούσαν με τα κινητά τους την Αστυνομία. Οι καθηγητές οδήγησαν τα παιδιά στις αίθουσες, όπου τα κλείδωσαν, καθώς αρχικά κανείς δεν γνώριζε την ταυτότητα του εξωσχολικού, ούτε τα κίνητρα και τις προθέσεις του.
Στο σχολείο έσπευσαν αστυνομικοί της ΔΙΑΣ και της Ασφάλειας του Αγίου Παντελεήμονα, οι οποίοι εντόπισαν και συνέλαβαν τον 19χρονο δράστη στο υπόγειο του σχολικού συγκροτήματος. Εκείνος φέρεται ότι υποστήριξε πως το κίνητρό του ήταν ο καβγάς του αδελφού του με τον Νιγηριανό. Μαθητές αναφέρουν ότι την προηγούμενη εβδομάδα ο Γεωργιανός περίμενε έξω από το σχολείο τον Νιγηριανό και έλεγε σε συμμαθητές του «θέλω να τον σκοτώσω, αυτόν και την οικογένειά του».
Μαθητής και διευθυντής νοσηλεύονται στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς». Ο διευθυντής είναι σταθερός, φέρει τραύμα στην αριστερή πλάγια κοιλιακή χώρα και παρακολουθείται στενά. Ο μαθητής έχει θλαστικό τραύμα στο κεφάλι. Ο δράστης με τη δικογραφία που σχηματίστηκε εις βάρος του οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.
«Δίνουμε μάχη στα σχολεία»! Κραυγή απόγνωσης από τον αντιπρόεδρο της ΟΛΜΕ
Για την αιματηρή επίθεση μέσα στο σχολικό συγκρότημα στην περιοχή της Κυψέλης ο αντιπρόεδρος ΟΛΜΕ Ανδρέας Καργόπουλος αναφέρθηκε στην προσπάθεια που καταβάλλει η εκπαιδευτική κοινότητα να εξαλειφθεί η βία στα σχολεία. Οπως ανέφερε ο Ανδρέας Καργόπουλος, «υπάρχουν και άλλα περιστατικά, όχι τόσο βάναυσα, αλλά υπάρχουν. Επαναλαμβάνω ότι είναι ένα πρόβλημα κοινωνικό, έντονο και προσπαθούμε, δίνουμε μάχη στα σχολεία, δεν πάμε να το λύσουμε μόνοι μας, όπως καταλαβαίνετε» είπε.
Οπως επισήμανε ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, οι επιθέσεις στα σχολεία είναι εκατοντάδες ανά την Ελλάδα και γι’ αυτό χρειάζονται μέτρα για να αντιμετωπιστεί το τρομακτικό φαινόμενο. Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Ανδρέας Καργόπουλος εξήγησε ότι το θέμα της βίας είναι θέμα έξω από το σχολείο, το οποίο μπαίνει μέσα στο σχολείο και πρόσθεσε: «Πραγματικά δίνουν μάχη χιλιάδες συνάδελφοι ανά την Ελλάδα με αυτά τα αυξημένα προβλήματα και σε περιοχές που είναι πιο δύσκολες, προκειμένου να μπορέσουν να διαφυλάξουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Να διαπαιδαγωγήσουν αυτά τα παιδιά. Να προσφέρουν ώστε να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους σε πολύ αντίξοες συνθήκες».
Και συμπλήρωσε: «Το μυαλό μας είναι και στον μαθητή αλλά και στον συνάδελφο. Ελπίζουμε να γίνουν γρήγορα καλά. Δεν είναι το μοναδικό περιστατικό. Δίνουμε μάχη στα σχολεία προκειμένου αυτά τα φαινόμενα να εξαλειφθούν, αλλά και να συμβάλλουμε στη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών».