Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

Μέσα και το Μαυροβούνιο για τη Eurovision

Στον 69ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision που θα διεξαχθεί...

Η Στεφανία Γουλιώτη… άφησε τον Παπακαλιάτη και διασκέδασε στην καλή της φίλη...

«Σε περίπτωση που»... δεν το ξέρατε, η Αννα Βίσση...

Τρέχοντας ετοιμάζονται να φύγουν από τις ΗΠΑ μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας μετά...

Πανικός έχει πιάσει τους τρανσέξουαλ και όχι μόνο του...

«Άγιος έρωτας»: Ο Μαρκόπουλος μαθαίνει ότι η Χλόη είναι έγκυος

Όσα θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο της σειράς «Άγιος έρωτας».Η Χλόη καλεί τον Κυριάκο...

Στο… μικροσκόπιο 20 Ελληνες Influencers που ελέγχονται για παραπλανητικές πρακτικές

Influencers στην απάτη

Στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών μπαίνουν 20 Ελληνες influencers για παραπλάνηση των καταναλωτών. Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, από τον έλεγχο διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% -και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο- γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένο στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ). Ολα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των influencers που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις, θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία. Το αμέσως προσεχές διάστημα οι 20 influencers θα λάβουν επιστολή από το υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στην επιστολή: α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των influencers, β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των influencers που χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στη διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια, και γ) προτείνονται συστάσεις για τη χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια.

Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι influencers να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς και τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επ’ αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο. Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά 576 influencers από όλη την Ευρώπη και εντάσσονται στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για τον εντοπισμό influencers που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιριών.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο Πάρης της Βίσση ένα βήμα πριν από τον θάνατο!

Ο Πάρης της δεκαετίας του '90: Η άγνωστη ιστορία...

Τέσσερις Έλληνες επιστήμονες βρήκαν super φάρμακο

Μία σπουδαία ανακάλυψη έκανε ομάδα Ελλήνων καθηγητών, αποδεικνύοντας πως...

Πάνος Σολωμός: Στη φυλακή ο αφάνας της Φίνου

Δεν μπήκε μόνο σε δικαστικές περιπέτειες, αλλά έφτασε να...

«Φήμες» τα περί σχέσης της Μπακοδήμου με τον Λάγιο

Διέψευσε τις φήμες που τη θέλουν να φλερτάρει με...

Ο ΑΝΤ1 θέλει νωρίτερα on air τη Στεφανίδου

Από τον Ιανουάριο του 2025 τελικά η Τατιάνα Στεφανίδου...

Η τρανς εγγονή της Δούκισσας δεν κατάφερε να περάσει από τη φάση των knockouts του «Voice»

Εκτός «Voice» η τρανς εγγονή της Δούκισσας. Μπορεί στην...

Του έχει μείνει… αξέχαστο το Λονδίνο με την Καινούργιου

Ενα throwback στιγμιότυπο από το ταξίδι στο Λονδίνο, που...