Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2024

Βαφτίσια και γάμοι στον νομό του «Survivοr»

Ένας ανοιχτός γάμος στον Βόλο και μία βάφτιση σε...

«Λου», ο… Πάπας της μαφίας – Νέες αποκαλύψεις για το...

Οσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου διεκδικεί επάξια ο πολυτάλαντος «Λου»,...

Καμάρωσε τον Προκόπη της στην καρδιά της Ηπείρου

Σε μια από τις σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις της, η...

«Πινόκιο» από… κούνια – Nέα στοιχεία για την 24χρονη Ειρήνη

Εξελίξεις δρομολογούνται αυτήν την εβδομάδα στην αστυνομική και εισαγγελική...

Οι 14 Ελληνες εφοπλιστές στη λίστα των «100» του Lloyd’s

Οι δεκατέσσερις εφοπλιστές που φιγουράρουν στους 100 ισχυρούς της ετήσιας έκθεσης της Lloyd’s!

Να καμαρώνουν -είτε είναι στον χαρακτήρα τους είτε όχι- μπορούν πλέον δικαίως δεκατέσσερις Ελληνες εφοπλιστές που φιγουράρουν στην ετήσια έκθεση της Lloyd’s με τους 100 σημαντικότερους ανθρώπους της ποντοπόρου ναυτιλίας. Μια λίστα στην οποία πολλοί επιθυμούν να ενταχθούν, αλλά μόνον οι ισχυρότεροι, ανεξαρτήτως χαρακτήρα, τα καταφέρνουν. Και είναι φυσικό να υπάρχουν σε αυτήν τόσοι Ελληνες, αφού η ποντοπόρος της χώρας είναι παγκόσμιος ηγέτης.
4rew34tetgs 2Οι Ελληνες πλοιοκτήτες εμφανίζονται να εξέρχονται από την κρίση που άρχισε το 2008 ενδυναμωμένοι. Η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου υπολογίζεται στα 101 δισεκατομμύρια δολάρια, είναι η υψηλότερη μεταξύ όλων των εθνοτήτων και ακολουθούν με μικρότερης αξίας στόλους η Ιαπωνία (89,1 δισ.) και η Κίνα (72,7 δισ.), σύμφωνα με τη VesselsValue.com. Συνολικά η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αποτιμάται στα 659,6 δισεκατομμύρια δολάρια από τη VesselsValue.com. Την ίδια ώρα, η αξία του γερμανικού στόλου υπολογίζεται στο μισό αυτής της Ελλάδας και συγκεκριμένα στα 53,2 δισ. δολάρια.

Τα κριτήρια

Πολλά κριτήρια μπουν να χρησιμοποιηθούν για μια παρουσίαση εφοπλιστών. Και το Lloyd’s List έχει τα δικά του, που σίγουρα έχουν να κάνουν και με την επικαιρότητα. Εμείς σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και μερικά ονόματα που ξεχωρίζουν διαχρονικά τόσο στη συνείδηση των ομολόγων τους όσο και στην αξιολόγηση οίκων και ναυτιλιακών επιθεωρήσεων, ανεξαρτήτως άλλων κριτηρίων.
4rew34tetgs 5Αυτά τα ονόματα δεν είναι άλλα από του ομίλου Βαρδή Βαρδινογιάννη, της οικογένειας Μαρτίνου, του Μιχάλη Χανδρή, του ομίλου Αλαφούζου, του ομίλου Λασκαρίδη, του Διαμαντή Διαμαντίδη, του Νίκου Σ. Λαιμoύ, του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου, του ομίλου ELETSON, του ομίλου Βαφειά, της οικογένειας Καρρά, του ομίλου Γουλανδρή, των αδελφών Αδαμάντιου και Σπύρου Πολέμη, του Νικόλα Πατέρα, της οικογένειας Χατζηιωάννου, του Ιδρύματος Ωνάση και φυσικά του ομίλου Λάτση.

Ι. Αγγελικούσης
4rew34tetgs 7Στην 4η θέση φιγουράρει το όνομα του Γιάννη Αγγελικούση, ο οποίος αποφεύγει τη δημοσιότητα. Αντιπαθεί τους «εναλλακτικούς» τρόπους χρηματοδότησης, την οποία συχνά εξασφαλίζει εγκαίρως, χάρη στη στενή σχέση του με μεγάλες τράπεζες. Συνεργάτης του αναφέρει ότι «είναι πρόθυμος να επεκτείνεται, αρκεί το ενεργητικό της εταιρίας να παραμένει υπό τον έλεγχό του». Γι’ αυτό διατηρεί την πλειοψηφία στη Maran-Nakilat, την κοινοπραξία του με το Κατάρ. Ανθρωπος αποφασιστικός, προσαρμόζεται στα σημάδια των καιρών, λέει το Lloyd’s List. Παραμένοντας πιστός σε δυο τρεις μεγάλες ναυπηγικές εταιρίες, επιτυγχάνει καλύτερες τιμές. Εδραιωμένος στα LNG φορτηγά, ο όμιλός του επεκτείνεται έχοντας ασφαλείς βάσεις.

Πέτρος Παππάς 
4rew34tetgs 14Στην 11η θέση, με εντυπωσιακή επάνοδο, βρίσκεται ο γνωστός για τα αισθήματά του για την ΑΕΚ Πέτρος Παππάς. Με 139 πλοία, η Star Bulk συζητά την περαιτέρω αύξηση του στόλου της μέσω συγχωνεύσεων, αφού η επιχειρησιακή, τεχνική και εμπορική πλατφόρμα υπάρχει. «Με περισσότερα πλοία επιτυγχάνονται φτηνότερες τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες, και ευκολότερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση» υποστηρίζει ο Παππάς. «Οι πλοιοκτήτες συνηθίζουν να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις, αλλά πλέον οι συνθήκες στη ναυτιλία μεταβάλλονται με ταχύτατους ρυθμούς» αναφέρει και παρά τις αντιρρήσεις συναδέλφων του, πιστεύει ότι μια εισηγμένη εταιρία έχει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού – αρκεί να γίνεται σωστή διαχείριση.

Γιώργος Προκοπίου 
4rew34tetgs 15Την 25η θέση κατέχει ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους πιο «επεκτατικούς» Ελληνες. Ωστόσο το 2014 ήταν μια χρονιά σταθερότητας για την Dynagas. Με συνολικά 100 και πλέον πλοία ήδη στον στόλο του, είναι για κάποιους διάσημος για τις αγοραπωλησίες, τις σχέσεις με τους Ρώσους και τα σταράτα λόγια. Μέχρι στιγμής έχει βρει άνετα χρηματοδότηση για την επέκτασή του και κρατά τους επενδυτές ικανοποιημένους με τα αυξημένα μερίδια που εγγυάται η ενίσχυση του στόλου του. Τους τελευταίους μήνες ο όμιλος είναι ασυνήθιστα «ήσυχος» ως προς το ναυπηγικό σκέλος, αν και υπάρχουν σημάδια ότι ο Γ. Προκοπίου έχει αρχίσει ξανά συζητήσεις.

Νικόλας Τσάκος  
4rew34tetgs 16Στην 54η θέση συναντάμε ακόμα έναν Χιώτη, τον γιο του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου. Ο Ν. Τσάκος δεν φοβάται να εξερευνήσει και νέα μονοπάτια, αναφέρει το Lloyd’s List. Με τριαντάχρονη πλέον επιχειρηματική δράση, έχει αποκτήσει από μικρός μεγάλη εμπειρία στη δημόσια χρηματοδότηση. Εκλεγμένος νέος πρόεδρος της Intertanko, δεν αναμένεται δα να φέρει και επανάσταση στην κορυφαία Ενωση των τάνκερ. Ωστόσο, βοηθούμενος και από τις συγκυρίες, πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση των ναύλων του πρόσφατα, αφού η πτώση των τιμών του πετρελαίου έχει δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση. Στη μνήμη της εκλιπούσας αδελφής του, τρέχει μαζί με την οικογένειά του και τον Ευθύμη Μητρόπουλο τον φιλανθρωπικό οργανισμό Ιδρυμα Μαρία Τσάκου, που εκτός των άλλων βοηθά νέα παιδιά να σπουδάσουν.

Συμεών Π. Παλιός  
4rew34tetgs 1
Στην 81η θέση, ο Σ. Π. Παλιός κερδίζει τον σεβασμό και την εκτίμηση του κλάδου για τη συνέπεια και τη διαφάνεια των μεθόδων του. Ο όμιλος Diana αποτελείται από την εταιρία φορτηγών αργού Diana Shipping και τη νεότερη Diana Containerships. Μελλοντικός στόχος, η πλήρης ανεξαρτησία και η επικέντρωση της κάθε εταιρίας στον τομέα της. Μένοντας αυστηρά εκτός δημοσιότητας, ο εφοπλιστής είναι γνωστός για τις επαφές του με πολιτικούς, επιχειρηματικούς και κοινωνικούς κύκλους, καθώς και για τα ιδιωτικά γεύματα που οργανώνει συχνά στα κεντρικά γραφεία του στο Φάληρο για την υποστήριξη διάφορων σκοπών, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της ελληνικής ναυτιλίας.

Ευ. Μαρινάκης 

Στην 67η θέση, με 60 πλοία, βρίσκεται ο Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος του Ολυμπιακού και δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Πειραιώς. Η εταιρεία του Capital Maritime από το 2013 έχει επενδύσει περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια στον ναυτιλιακό κλάδο, κυρίως στα δεξαμενόπλοια, οψίμως και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Θεόδωρος Βενιάμης 
4rew34tetgs 8
Στην 48η θέση, ο νυν (πιθανότατα δε και ο επόμενος) πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της δύναμης και της ανόδου της ελληνικής ναυτιλίας. Αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά τις αντιξοότητες που προέκυψαν, λόγω των οικονομικών συνθηκών στην Ελλάδα, ο Θεόδωρος Βενιάμης πέτυχε θετικές για τον κλάδο του συμφωνίες και απέδειξε ότι μπορεί να βρει λύσεις στους διαδρόμους της εξουσίας. Η ναυτιλιακή του συγκαταλέγεται πλέον στις πρώτες ελληνικές εταιρίες. Ο Βενιάμης με την εταιρία του θεωρείται πως έχει εξαιρετικά ισχυρές σχέσεις με οικονομικές οργανώσεις και ναυπηγεία στην Κίνα, καθώς και με μεγάλους commodity traders.

Κ. Κωνσταντακόπουλος 
4rew34tetgs 11
Την 50ή θέση καταλαμβάνει η Costamare, με βάση της την Ελλάδα και επικεφαλής τον Κ. Κωνσταντακόπουλο που διακριτικά, χωρίς τυμπανοκρουσίες, παρά τους δύσκολους καιρούς, έφερε συνεχή θετικά αποτελέσματα, επεκτάθηκε επενδυτικά και ανανέωσε τον στόλο του, τοποθετώντας έτσι την εταιρία του ανάμεσα σε αυτές με τις καλύτερες χρηματιστηριακές αποδόσεις. Ανακηρύχθηκε δε «Επιχείρηση της Χρονιάς 2014» από τα Παγκόσμια Βραβεία Lloyd’s. Παρά την εντυπωσιακή επέκταση ωστόσο, ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος είναι πολύ επιλεκτικός στις επιχειρηματικές του συμφωνίες διαλέγοντας μόνο την «αφρόκρεμα». Υπέρμαχος του όλο και πιο αποτελεσματικού, ευέλικτου και αποδοτικού μάνατζμεντ, θεωρείται από τους κορυφαίους παίκτες του ναυτιλιακού κλάδου.

Πίτερ Γ. Λιβανός 
4rew34tetgs 12
Στην 21η θέση συναντάμε ένα από τα παραδοσιακά ονόματα της ναυτιλίας, με 53 τάνκερ. Ο Π. Γ. Λιβανός ενεργοποιείται στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου με την GasLog και τα τάνκερ. Η EuroNav, αγοράζοντας πρόσφατα με τη μία 19 τάνκερ, απέδειξε ότι είναι ικανή να χρηματοδοτήσει την επέκτασή της τόσο με επενδυτικά κεφάλαια όσο και με τον παραδοσιακό τραπεζικό δανεισμό. Μεγάλη κινητικότητα παρουσίασε και η GasLog, με την προσθήκη πλοίων στον στόλο της και έχοντας πλάνο να αριθμεί τουλάχιστον 40 πλοία μέχρι το 2017. Το 2014 ήταν ένας συναρπαστικός χρόνος για τον Ελληνα πλοιοκτήτη και όλα δείχνουν ότι αυτή η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί.

Αγγελική Φράγκου 
4rew34tetgs 6
Τη 15η θέση καταλαμβάνει μια σιδηρά κυρία, μετρημένη, που σχεδιάζει μεθοδικά τα επόμενα στάδια ανάπτυξης της εταιρίας της, υποστηριζόμενη από μια δυναμική ομάδα ριψοκίνδυνων κατά το Lloyd’s List στελεχών του ομίλου Navios, που ελέγχει συνολικά 211 πλοία. «Είναι συναρπαστικό να παρατηρεί κανείς τους νέους τρόπους που βρίσκει ο όμιλος ώστε να αυξάνει την ανερχόμενη δυναμική του, προσπαθώντας σκληρά ταυτοχρόνως να προστατεύεται από ενδεχόμενη καθοδική πορεία» είναι ένα από τα προσφιλή μότο της κυρίας Φράγκου. Το ειδικό βάρος και το εύρος των δραστηριοτήτων του ομίλου είναι εντυπωσιακά και θεωρούνται οι άμεσοι συντελεστές της κερδοφορίας του, χωρίς βεβαίως να υπολείπεται η συνεχής βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του.

Πέτρος Γεωργιόπουλος  
4rew34tetgs 9
Στην 83η θέση, ο «survivor» Πέτρος Γεωργιόπουλος αντιμετώπισε (άλλη) μία δύσκολη χρονιά, αφενός εξακολουθώντας να αγωνίζεται μετά τη φιλόδοξη αγορά πολύ μεγάλων φορτηγών πλοίων που έκανε η General Maritime και αφετέρου προσπαθώντας να βρει μακροπρόθεσμη λύση για τον υπερδανεισμό της Genco. Δεν τα κατάφερε στην πρώτη περίπτωση, ενώ στη δεύτερη αναγκάστηκε να κάνει αίτηση πτώχευσης. Σήμερα τα βάρη της Genco έχουν μειωθεί πολύ, μετά την κόντρα με ιδιώτες επενδυτές που τον αμφισβητούσαν. Με νέο Δ.Σ., νέα στελέχη και κυρίως ένα διαχειρίσιμο ισολογισμό η Genco αντικρίζει πιο αισιόδοξα το μέλλον. Οι μικρομέτοχοί της δύσκολα θα συμφωνήσουν πάντως με αυτή την επιλογή του Lloyd’s List.

Γιάννης Πλατσιδάκης  

Την 86η θέση κατέχει ένας μη εφοπλιστής, προερχόμενος από τον τραπεζικό τομέα, στέλεχος για 25 χρόνια του ομίλου Αγγελικούση. Ο «διπλωμάτης» Γιάννης Πλατσιδάκης ηγείται της Intercargo, της Ενωσης Ιδιοκτητών Φορτηγών Πλοίων, που αντιπροσωπεύει πάνω από 160 πλοιοκτήτες και περισσότερα από 1.000 πλοία, και έχει σκοπό να ακούγεται η φωνή του ναυτιλιακού κλάδου στα διάφορα νομικά και τεχνικά fora. Οπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, η Intercargo σημειώνει εποικοδομητική πρόοδο σε βασικούς τομείς που ενδιαφέρουν τα μέλη της.

Γιώργος Οικονόμου 
4rew34tetgs 13Στη 16η θέση βρίσκεται ο εργασιομανής, σύμφωνα με το Lloyd’s List, Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος το 2014 «έπαιξε άμυνα» κυρίως, πολεμώντας σε αντίξοες αγορές για την εύρεση χρηματοδότησης. Τελικά τα κατάφερε. Με έδρα την Ελλάδα και στόλο 100 πλοίων, ο Γιώργος Οικονόμου εκτιμάται ότι είχε «διαβάσει» καλά την αγορά τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο ο ίδιος παραδέχεται ότι το 2014 πρώτη φορά οι διαπιστώσεις του και οι προσδοκίες του ήταν λανθασμένες. Για το 2015 σχεδιάζει να διαχωρίσει τις επιχειρήσεις του σε τρεις σαφώς διακριτές εταιρίες, με δημόσια χρηματοδότηση για τη νεοσύστατη εταιρία των τάνκερ. «Δεν έχω να αποδείξω τίποτα σε κανέναν» λέει. «Το όραμά μου συμβαδίζει πάντα με την πραγματικότητα».

Δημήτρης Μελισσανίδης 
4rew34tetgs 4Σε περίοπτη θέση βρίσκεται ο Δημήτρης Μελισσανίδης, ο οποίος εισέρχεται στη λίστα των ισχυρότερων ανθρώπων της ποντοπόρου,παρότι δεν μπορεί κάποιος να τον χαρακτηρίσει εφοπλιστή, αφού το εύρος των δραστηριοτήτων του παγκοσμίως είναι τεράστιο. 

Το 2014 επιφύλαξε προκλήσεις και για άλλη μία δραστηριότητά του, την Aegean Oil, λόγω της πτώχευσης της ανταγωνίστριας OW Bunker. Η πτώχευση αυτή άνοιξε χώρο στους ανταγωνιστές να καλύψουν το κενό και η Aegean, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος φυσικός προμηθευτής καυσίμων στον κόσμο (!), δεν αφήνει την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Εξαγόρασε ήδη κομμάτια της καταρρέουσας ανταγωνίστριας και περιμένει να δει τα μερίδια αγοράς της να αυξάνονται. Ούτως ή άλλως η εταιρία βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και στοχεύει στην προσθήκη νέων εγκαταστάσεων το 2015 διευρύνοντας το ήδη εκτενέστατο παγκόσμιο δίκτυο πώλησης ναυτιλιακών καυσίμων.

Σημειώνεται πως με στρατηγικές συμμαχίες η εταιρία επεκτείνεται στην Κίνα, έχει δε ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της στη Βόρεια Αμερική εδώ κι ένα χρόνο. Ιδρυτής και βασικός μέτοχός της, ο Δ. Μελισσανίδης δραστηριοποιείται και στον κλάδο της ενέργειας κατέχοντας μεγάλο αριθμό πρατηρίων βενζίνης στην ελληνική επικράτεια.
r3456t3434345y4 

{{-PCOUNT-}}23{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Λου», ο… Πάπας της μαφίας – Νέες αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της Καθολικής Εκκλησίας της Ελλάδος

Οσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου διεκδικεί επάξια ο πολυτάλαντος «Λου»,...

«Πινόκιο» από… κούνια – Nέα στοιχεία για την 24χρονη Ειρήνη

Εξελίξεις δρομολογούνται αυτήν την εβδομάδα στην αστυνομική και εισαγγελική...

Πού χάθηκε η Μαργαρίτα Ζορμπαλά

❱❱ Η γνωριμία με τον Θεοδωράκη και η πρόσκληση του...

Σάλος με τον σκηνοθέτη «Μπαλμπόα» που έστειλε στο νοσοκομείο 70χρονο

Πρωταγωνιστής σε ξυλοδαρμό ηλικιωμένου έγινε την περασμένη Παρασκευή γνωστός...

Ανδρέας Κακαλέτρης: «Όχι» από την περιφέρεια Αττικής στην «ταξιαρχία των ευζώνων»

Η εικόνα του 24χρονου εύζωνα Γιώργου Τσιούλου, ο οποίος...