Ρίγη συγκίνησης προκαλούν με το μεγαλείο της ψυχής τους μαθητές από τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη, που αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να τραγουδήσουν το «Ω, έλατο!» στη νοηματική γλώσσα. «Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η νοηματική γλώσσα θα έχει τον δικό της χώρο, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας αλλά και ως γέφυρα για τη συμπερίληψη και την κατανόηση της διαφορετικότητας» αναφέρει σχετικά με τη σπουδαία κίνηση ο φιλόλογος Απόστολος Γαρούφος, που έκανε τα μαθήματα στα παιδιά ώστε να μάθουν να αποδίδουν το «Ω, έλατο!» στη νοηματική.
Ο εκπαιδευτικός επισημαίνει πως το τραγούδι είναι ένας όμορφος και βιωματικός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα και επέλεξαν το γνωστό και αγαπημένο τραγούδι, δεδομένου ότι έχει απλούς στίχους και ρυθμό, στοιχεία που κάνουν την εκμάθησή του πιο εύκολη. «Η διαδικασία διδασκαλίας ήταν απλή, διασκεδαστική και κυρίως προσιτή» λέει ο φιλόλογος, κάνοντας γνωστό πως τα μαθήματα ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου, με τις βασικές κινήσεις που αντιστοιχούν στις λέξεις του τραγουδιού. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές χρησιμοποίησαν οπτικό υλικό και ακολούθησαν τον ρυθμό του τραγουδιού, επαναλαμβάνοντας κάθε φράση μέχρι να συνδεθεί με την κίνηση. «Η συνεργασία και η χαρά των παιδιών ήταν ο οδηγός μας, καθώς το τραγούδι εξελίχθηκε σε μια βιωματική εμπειρία που συνδυάζει μάθηση και παιχνίδι.
Η συνεργασία με τα σχολεία και τους συναδέλφους ήταν εξαιρετική, ενώ τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μεγάλη αφοσίωση. Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας» σημειώνει ο εκπαιδευτικός, που είναι απόφοιτος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας στην Κομοτηνή και υποψήφιος διδάκτορας στο ίδιο πανεπιστήμιο, στον τομέα της Ψηφιακής Λεξικογραφίας. Οπως εξηγεί, η μακρόχρονη εμπειρία στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων νοηματικής γλώσσας στα σχολεία όπου έχει διδάξει, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την προώθηση της έννοιας της ισότιμης επικοινωνίας, τον έχει ωθήσει στην ολοκλήρωση παρόμοιων projects στο παρελθόν. Στη συγκεκριμένη δράση συμμετείχαν συνολικά 15 μαθητές από τρία σχολεία: 2 μαθητές από το 3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης, 5 μαθητές από το 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης, 8 μαθητές από το Γυμνάσιο Ανω Βιάννου στο Ηράκλειο Κρήτης.
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τη συναδέλφισσα Ελεάννα Ορλιακλη από την Κρήτη για την πολύτιμη συμβολή της, καθώς και τη Σταυρούλα Φράγκου, η οποία επίσης βοήθησε στην οργάνωση αυτής της δράσης. Μας υποστήριξαν και συνεργάστηκαν και οι διευθυντές των σχολείων» καταλήγει ο κ. Γαρούφος.