Στον Κυριάκο Μητσοτάκη επιστρέφει το «μπαλάκι» των ευθυνών η Hellenic Train εκθέτοντάς τον, μία ημέρα μετά τη συνέντευξη του πρωθυπουργού για την τραγωδία των Τεμπών, καθώς –όπως υποστηρίζει- από τον περασμένο Μάρτιο έχει καταθέσει στη Βουλή τι μετέφεραν τα βαγόνια της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας, διαψεύδοντας πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη, ότι δεν υπήρχε 13ο βαγόνι, ενώ αφήνει να εννοηθεί πως ούτε η ίδια η ιταλική εταιρία γνωρίζει τι μετέφερε πραγματικά το μοιραίο τρένο.
Οι Ιταλοί πέρασαν χθες στην αντεπίθεση, μία ημέρα μετά τη συνέντευξη του πρωθυπουργού, που ανέφερε πως «αν αποδειχθεί (σ.σ.: ύποπτο φορτίο), η Hellenic Train θα πρέπει να λογοδοτήσει και ποινικά και πολιτικά», υποστηρίζοντας σε ανακοίνωσή τους πως «έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες Αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων». Σύμφωνα με την Hellenic Train, η αμαξοστοιχία περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων: Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες). Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με παρασκευάσματα διατροφής (4ο με 7ο βαγόνι), μπίρες (8ο με 9ο βαγόνι), σύρματα από σίδηρο (10ο με 11ο βαγόνι) και κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο με 13ο βαγόνι).
Τα σενάρια συνωμοσίας
Η Hellenic Train διαψεύδει τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη, ο οποίος σε δηλώσεις του στις αρχές της εβδομάδας είχε υποστηρίξει ότι δεν υπήρχε 13ο βαγόνι, σε μια προσπάθεια να αμφισβητήσει υποτιθέμενα σενάρια συνωμοσίας. Και όμως, 13ο βαγόνι υπήρχε, σύμφωνα με την εταιρία που διαχειρίζεται τα τρένα! Οι Ιταλοί προχωρούν ακόμα ένα βήμα, εκθέτοντας περαιτέρω την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τους αρμόδιους υπουργούς, αναφέροντας πως ούτε η ίδια η Hellenic Train γνώριζε τι μετέφεραν τα βαγόνια, υποστηρίζοντας ότι το φορτίο είναι «κατά δήλωση» των πελατών της.
«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρίας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών» σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση. Την ίδια ώρα που τόσο οι Ιταλοί της Hellenic Train όσο και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεν διαβεβαιώνουν ότι η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία δεν κουβαλούσε κανένα παράνομο φορτίο, ο καθ’ ύλην αρμόδιος Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε χθες ότι κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για τυχόν παράνομο φορτίο μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες!
«Μα, ποιος μπορεί να το βάλει, από τη στιγμή που βλέπετε ότι υπάρχει μία προανάκριση η οποία διενεργείται. Μα, αφού ο ΕΔΟΣΑΑΜ σάς λέω ότι ακόμα δεν έχει βγάλει πόρισμα. Προσπαθούμε, συνεπώς, διαρκώς να βοηθάμε την ασφάλεια των μεταφορών» δήλωσε. «Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία 21/10/24, που λειτουργούσαν τα συστήματα ETMS, έγινε σύγκρουση. Στο Στρασβούργο πριν από λίγες εβδομάδες έγινε σύγκρουση τραμ. Σημαίνει ότι υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας» συμπλήρωσε, αποφεύγοντας να διαβεβαιώσει -όπως ο προκάτοχός του Κώστας Αχ. Καραμανλής– ότι είναι ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος, λίγες ημέρες πριν από την τραγωδία των Τεμπών…
Ολα αυτά ενώ από την πρώτη στιγμή ο πρωθυπουργός διαβεβαίωνε πως η έκρηξη και η φωτιά είχαν σημειωθεί από τα λάδια σιλικόνης, κάτι που διαψεύδεται σχεδόν δύο χρόνια μετά από τους ειδικούς, αποδεικνύοντας ότι ο θάνατος δεκάδων επιβατών δεν προκλήθηκε από τη σύγκρουση των τρένων, αλλά από παράνομα εύφλεκτα υγρά, με αποτέλεσμα να πεθάνουν από έλλειψη οξυγόνου! «Οι άνθρωποι οι οποίοι πέθαναν με όνομα και επίθετο είναι πλέον προσδιορισμένοι, αυτοί που πέθαναν από τη φωτιά, και είναι 27. Είναι 27, σύμφωνα με όλα τα ντοκουμέντα και τα στοιχεία, προκύπτει και από τις ιατροδικαστικές εκθέσεις» δήλωσε ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων Βασίλης Κοκοτσάκης. Την ίδια ώρα συνεχίζει τον αγώνα για τη ζωή του σε κέντρο αποθεραπείας στο Μιλάνο ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο 22χρονος Γεράσιμος, τον οποίο επισκέφτηκε ο δικηγόρος της οικογένειας Λουκάς Αποστολίδης.
«Η καρδιά του Γεράσιμου συνηχεί με τον παλμό των εξελίξεων. Μέσα σε κλίμα συγκινησιακά φορτισμένο επισκέφτηκα στο Μιλάνο, όπου συνεχίζει να δίνει αγώνα ζωής, τον Γεράσιμο, τον μοναδικό επιζώντα του πρώτου βαγονιού του σιδηροδρομικού εγκλήματος των Τεμπών. Η καρδιά του, που συνεχίζει με τη βοήθεια του Θεού να πάλλεται, δίνει βροντερό “παρών” και συνηχεί με τον παλμό των εξελίξεων, ζητώντας την επιστροφή του φωτός της Δικαιοσύνης και την αποκατάσταση της αλήθειας.Το μεγαλείο της ανθεκτικότητάς του είναι ένας ακόμα λόγος για να συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα! Η Δικαιοσύνη δεν είναι υπόθεση χρόνου, αλλά βούλησης» σημειώνει ο κ. Αποστολίδης σε μία συγκινητική ανάρτηση στα social media, εν μέσω των αποκαλύψεων για την τραγωδία.