Το πρότζεκτ για την καθημερινή μαζική παραγωγή του προϊόντος από εταιρία της Θεσσαλονίκης
Σε βιομηχανικό προϊόν φιλοδοξεί να μετατρέψει το παραδοσιακό και φημισμένο κουλούρι Θεσσαλονίκης μια εταιρία που ειδικεύεται στο χειροποίητο κριτσίνι. Με επωνυμία που «μυρίζει» συμπρωτεύουσα, οι υπεύθυνοι της Παραδοσιακό Κουλούρι Θεσσαλονίκης Α.Ε. έχουν στα σκαριά μια μεγάλη επένδυση που φιλοδοξούν να φέρει τα πάνω κάτω στον τομέα της παραγωγής του ξακουστού κουλουριού. Μετά το κουλούρι-γίγας για βραβείο Γκίνες, που αγκάλιασε τον Λευκό Πύργο σε εκδήλωση που έγινε τον περασμένο Οκτώβριο, οι υπεύθυνοι της εταιρίας σχεδιάζουν να φτιάξουν εργοστάσιο που θα παράγει καθημερινά τεράστιες ποσότητες κουλουριών, έτοιμων να ψηθούν από τους αρτοποιούς πριν καταλήξουν στα ράφια των καταστημάτων.
«Σήμερα υπάρχουν μόνο μικρές βιοτεχνίες ή μεμονωμένοι αρτοποιοί που παράγουν κουλούρια. Εμείς θέλουμε να κάνουμε μαζική παραγωγή και να τροφοδοτήσουμε όλη την αγορά στην Ελλάδα – και στο μέλλον και το εξωτερικό. Πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση που εκτιμούμε ότι θα κοστίσει πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ. Την έχουμε ήδη εντάξει στον αναπτυξιακό νόμο και ελπίζουμε σύντομα να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Χρειάζεται ένα τεράστιο μηχάνημα, μήκους άνω των 25 μέτρων, για να μπορέσει να γίνει μαζική παραγωγή κουλουριών τα οποία θα ψήνονται στη συνέχεια στους φούρνους, αφού πρόκειται για ιδιαίτερο προϊόν που τρώγεται φρέσκο και κρατάει μόνο μερικές ώρες» εξηγεί στην «Espresso» η εκπρόσωπος της εταιρίας Σοφία Γεράκη.
Η ειδίκευση
Σήμερα οι εργαζόμενοι ειδικεύονται στο κριτσίνι: «Παράγουμε κάθε μέρα περίπου τρεις τόνους χειροποίητα κριτσίνια, είτε με σουσάμι και λινάρι, είτε πολύσπορα, σουσαμένια, ολικής άλεσης ή από καλαμπόκι. Πελάτες μας είναι αρτοποιεία, πρατήρια άρτου, ξενοδοχεία, catering, εστιατόρια, cafes, bars, clubs ή καταστήματα τύπου delicatessen που διαθέτουν τα προϊόντα μας σε μορφή “χύμα”».
Οπως φαίνεται, η αγορά του κουλουριού είναι αστείρευτη. Το φημισμένο Θεσσαλονίκης είναι ένα πολυαγαπημένο προϊόν, με ιστορία που έχει φτάσει στο σημείο να προκαλέσει ακόμη και ελληνοτουρκικό «πόλεμο» μεταξύ των αρτοποιών. Αφορμή στάθηκε η πρόσφατη κίνηση τουρκικής εταιρίας που ανακοίνωσε τα σχέδιά της να πατήσει πόδι στην Ελλάδα πουλώντας τη δική της εκδοχή κουλουριού, το οποίο, σύμφωνα με τους Ελληνες αρτοποιούς, δεν θυμίζει σε τίποτα το δικό μας. Η τουρκική προσπάθεια είχε οδηγήσει τους Θεσσαλονικείς αρτοποιούς να μπουν στη διαδικασία να ετοιμάσουν φάκελο για να μην μπορεί κανείς να καπηλευτεί την ελληνικότητα του κουλουριού.
Νίκος Πιτσιακίδης