Η Καίτη Γκρέυ ανοίγει την καρδιά της σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις της και μιλάει για τους κολοσσούς του λαϊκού πενταγράμμου με τους οποίους συνεργάστηκε
Είναι πλέον η τελευταία μεγάλη ερμηνεύτρια της γενιάς του Τσιτσάνη, του Βαμβακάρη, του Παπαϊωάννου, του Μπαγιαντέρα, του Μπακάλη, του Βίρβου, της Παπαγιαννοπούλου. Εχοντας στο ενεργητικό της 2.500 τραγούδια κατόρθωσε να χτίσει τον μύθο της δίπλα σε κολοσσούς της τέχνης, ενώ τη θαύμασαν απ’ άκρου εις άκρον παγκόσμιοι θρύλοι. Ο Ελβις Πρίσλεϊ, ο Τζίμι Χέντριξ, η Μελίνα και πολλοί ακόμα που συνάντησε στην πορεία της ήταν ένθερμοι θαυμαστές της. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το σλόγκαν της χρυσής εποχής του ’60 που έλεγαν οι άλλοι τραγουδιστές στην Αμερική όταν βρισκόταν εκείνη εκεί για εμφανίσεις: «Οταν έρχεται η Γκρέυ, καλύτερα να μην πατάει άλλος καλλιτέχνης το πόδι του».
«Το χειροκρότημα το γεύτηκα σε όλο του το μεγαλείο. Δεν μου λείπει πλέον. Εγώ νομίζω πως δεν ήμουν γεννημένη για τραγουδίστρια, αλλά για σπίτι. Για την κουζίνα. Γι’ αυτό σταμάτησα γρήγορα» λέει ανοίγοντας την καρδιά της στην «Espresso», σε μια από τις σπάνιες πλέον συνεντεύξεις της. Οι δημόσιες εμφανίσεις της έχουν σταματήσει. Μακιά από κάθε είδους δημοσιότητα η θρυλική Καίτη Γκρέυ περνάει τις περισσότερες ώρες της ημέρας στο σπίτι της στη Νέα Σμύρνη, έχοντας κοντά της καλούς φίλους.
Από τον
Νίκο Νικόλιζα
Στο πανέμορφο διαμέρισμά της του πέμπτου ορόφου δεσπόζουν διάσπαρτες φωτογραφίες από άλλες εποχές. Μαζί με τον Τσαρούχη, τον Καζαντζίδη, τον Τσιτσάνη, τον Παπαϊωάννου, τον Σίμο.
«Νιώθω μια απέραντη εκτίμηση γι’ αυτούς τους ανθρώπους. Ημασταν σαν οικογένεια» λέει και θυμάται διάφορα περιστατικά. Στιγμές που σήμερα φαντάζουν ως ιστορίες μυθικών προσώπων. «Με τον Τσιτσάνη και τον Παπαϊωάννου δουλέψαμε πολλά χρόνια μαζί. Ημουν η αγαπημένη τους.
»Γεμίζαμε τα μαγαζιά και ο κόσμος έκανε ουρές απ’ έξω. Οι παλιοί καλλιτέχνες ήταν καλοί άνθρωποι. Αυτό μην το ξεχνάτε» λέει ξεκινώντας τη συζήτηση από καρδιάς μαζί μας.
Διαχρονικές επιτυχίες
Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 η Καίτη Γκρέυ μία ακόμα φορά, κάνει μεγάλη επιτυχία με το συγκρότημα Εκείνος και Εκείνος, με το διαχρονικό πλέον τραγούδι «Μια γυναίκα μόνο ξέρει να σου πει».
«Θα μπορούσα να συνεχίσω να τραγουδάω. Σταμάτησα όταν έπρεπε. Δεν είχα κουραστεί και η φωνή μου άντεχε. Μου ζητάνε ακόμα και σήμερα να τραγουδήσω. Δεν πάω όμως. Δεν μου λείπουν τα μπουζούκια. Είχα κάποια προβλήματα με την υγεία μου και φοβήθηκα. Επρεπε να κοιτάξω την Καίτη» λέει και τις θυμίζουμε κάποιες ιστορικές εκπομπές με τη Σεμίνα Διγενή. «Κάθε χρόνο μού ζητούσαν επίμονα να κάνω μια εκπομπή. Ο κόσμος με έβρισκε στον δρόμο, με παρακαλούσε. Και, όπως μου έλεγαν, αυτές οι εκπομπές κάνουν θραύση στο ίντερνετ. Ο κόσμος, αγάπη μου, λατρεύει το παλιό λαϊκό. Στα νυχτερινά κέντρα, αν δεν βάλουν παλιό λαϊκό, ο λαός δεν διασκεδάζει.
»Πηγαίνω καμιά φορά στη λαϊκή αγορά και μου φυλάνε τα χέρια, τόση αγάπη και λατρεία μού έχουν. Ομως κι εγώ δεν μπορώ να αγνοήσω αυτόν τον κόσμο που με έκανε Καίτη Γκρέυ. Τους είμαι πάντα ευγνώμων» δηλώνει συγκινημένη για τις σκηνές λατρείας που ζει.
Το μεγαλύτερο παράπονό της από όλα όμως είναι τα πνευματικά δικαιώματα, τα οποία -όπως λέει- δεν εισπράττει, αν και έχει ερμηνεύσει 2.500 τραγούδια. «Νιώθω μεγάλη αδικία, οι εταιρίες να εκμεταλλεύονται τη φωνή μου για μισό και πλέον αιώνα και εγώ να μην έχω πάρει ούτε ευρώ. Το έχω βάρος στη συνείδησή μου να έχω προσφέρει τόσα, οι εταιρίες να βγάζουν CD με τη φωνή μου και εγώ να μην έχω πάρει τίποτα. Σκέφτομαι κάποια στιγμή να πάω στον εισαγγελέα» λέει με παράπονο. Η κουβέντα μας φτάνει και στο θέμα της οικογένειας.
«Αγαπήθηκα πολύ από τους ξένους, αυτούς που με λάτρεψαν για τη φωνή μου, για τον χαρακτήρα μου, γι’ αυτό που είμαι. Ομως στο θέμα “οικογένεια”’ δυστυχώς στάθηκα πολύ άτυχη. Ημουν άτυχη με τα παιδιά μου. Δεν πειράζει, να ’ναι καλά. Αυτό είναι το μόνο που θέλω» λέει φανερά στενοχωρημένη. Οταν τη ρωτάμε αν της λείπουν, μας απαντάει: «Είναι δυνατόν να μη μου λείπουν; Παιδιά μου είναι. Ομως τι να κάνω;»
«Η Ηλιάδη δεν με άφησε να δω τον μικρό Μπαμπίνο»
Τα σκαμπανεβάσματα στις σχέσεις της με την Αγγελική Ηλιάδη είναι γνωστά. Κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί η εγγονή δεν μιλάει στη γιαγιά της αλλά και μέντορά της, μια κι εκείνη την έβαλε δίπλα της στο τραγούδι σε νεαρή ηλικία. «Τα σκαμπανεβάσματα δεν οφείλονται σε μένα, αλλά σε εκείνη». Οταν τη ρωτάμε για τον μικρό Μπαμπίνο και αν τον έχει δει καθόλου, λέει χαρακτηριστικά: «Προσπάθησα να δω το παιδί πριν από καιρό. Περνούσαμε με μια φίλη από το σχολείο του μικρού και θέλησα να το συναντήσω. Μπήκαμε μέσα και η δασκάλα πήρε την Αγγελική για να της πει ότι ήμουν εκεί, προκειμένου να δώσει άδεια να τον δω. Και η Αγγελική είπε “όχι”» επισημαίνει δυσαρεστημένη και προσθέτει:
«Μου στοίχισε πολύ αυτό το περιστατικό. Αυτό το παιδάκι σχεδόν μαζί μου μεγάλωσε. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκανε. Δεν πειράζει, να είναι καλά» λέει και τα βουρκωμένα μάτια της φανερώνουν τη στενοχώρια της. Οσο για τον Μπάμπη Λαζαρίδη; «Ο Μπάμπης ήταν ο μόνος άντρας που αγάπησε».
Η πίκρα για τη Θεοδωρίδου και ο ταλαντούχος Αντώνης Ρέμος!
Η Καίτη Γκρέυ δεν μασάει τα λόγια της. Τη ρωτάμε ποια τραγουδίστρια θα ήθελε να ακούσει σε μαγαζί. Είναι αφοπλιστική. «Η Σοφία Παπάζογλου είναι εξαιρετική τραγουδίστρια. Το ίδιο και η Μαρία Σουλτάτου. Κατ’ αρχήν, λατρεύουν τους παλιούς καλλιτέχνες. Αυτό κάτι λέει!» τονίζει.
Οταν της αναφέρουμε τη Νατάσα Θεοδωρίδου και την υποστήριξη που της είχαν δώσει εκείνη και ο Μπιθικώτσης, μας λέει χωρίς περιστροφές: «Θα κάνω ένα παράπονο για τη Θεοδωρίδου: μόλις την άκουσα στα πρώτα της βήματα πίστεψα πως αν δεν είχαν “φύγει” όλοι οι μεγάλοι συνθέτες, θα μπορούσε να ερμηνεύσει εξαιρετικά το λαϊκό τραγούδι, μια και η χροιά της φωνής της είναι γι’ αυτό το είδος. Και την είχαμε στηρίξει με τον Μπιθικώτση. Ομως σε μια τιμητική εκπομπή που μου έκανε η Σεμίνα και την είχε καλέσει εκείνη δεν ήρθε. Και πικράθηκα πάρα πολύ. Γιατί δεν αγαπώ μόνο τους τραγουδιστές που έχουν καλή φωνή, αλλά κυρίως αυτούς που είναι φιλότιμοι και σέβονται τους παλιούς καλλιτέχνες. Και νομίζω ότι η Θεοδωρίδου δεν σεβάστηκε το όνομά μου. Με πίκρανε. Ομως δεν παύω να λέω ότι είναι μια εξαιρετική φωνή».
Οταν τη ρωτάμε για άντρες ερμηνευτές, μας απαντάει με ευθύτητα. «Νομίζω πως αυτός που είναι ανώτερος όλων είναι ο Ρέμος. Εχει την καλύτερη φωνή. Και μου αρέσει γενικά που είναι αυθόρμητος. Τα νέα παιδιά που βγαίνουν τώρα δυστυχώς δεν έχουν καμιά βοήθεια ούτε από συνθέτες ούτε και από τις εταιρίες. Εμείς τότε είχαμε άλλα βιώματα».
Μέσα από τη ζωή
»Τραγουδούσαμε κομμάτια που έγραφαν οι συνθέτες μέσα από τη ζωή. Αν θα διαβάσετε προσεχτικά στίχους τραγουδιών εκείνης της περιόδου, θα διαπιστώσετε πως το καθένα είναι μια ολόκληρη ιστορία. Με αρχή, μέση και τέλος. Σε πολλά τραγούδια που έλεγα τότε εγώ έκλαιγα. Γιατί θυμόμουν δικά μου βιώματα. Τώρα δεν ακούω τραγούδια που να με αγγίζουν, αν και έχουμε εξαιρετικά νέα παιδιά. Ειδικά στην περιφέρεια» καταλήγει η μεγάλη λαϊκή ερμηνεύτρια.
Εχασε δύο αδέλφια μέσα σε διάστημα (!) 48 ωρών
Πριν από μερικές εβδομάδες η Καίτη Γκρέυ σε διάστημα μόλις 48 ωρών έχασε δύο από τα τρία αδέλφια της. Το πλήγμα για εκείνη ήταν μεγάλο. «Η αδελφή μου πέθανε μέσα στο γηροκομείο, αν και είχε τέσσερα παιδιά. Οταν την είχα επισκεφτεί αυτό μού είχε πει. Οσο για τον αδελφό μου, τον Γιαννάκη, ήταν αυτός που μεγαλώσαμε στην ίδια γειτονιά χωρίς να ξέρω ότι ήταν αδελφός μου. Η μάνα μου είχε τέσσερα παιδιά. Τα δύο τα έδωσε και τα δύο τα κράτησε. Ο Γιαννάκης που πέθανε, λοιπόν, ήταν αυτός με τον οποίο μεγαλώσαμε στην ίδια γειτονιά και ξαφνικά μάθαμε ότι ήμασταν αδέλφια. Πόνεσα πολύ για εκείνον. Τεράστιο πλήγμα για μένα».