Η αγορά μιας ντουζίνας νησιών στο Ιόνιο ανοίγει τον δρόμο σε μεγάλα επενδυτικά έργα του Κατάρ που είχαν παγώσει.
Η αγορά της Οξυάς και των άλλων πέντε μικρότερων βραχονησίδων των Εχινάδων νήσων από τον εμίρη του Κατάρ Χαμάντ Μπιν Χαλίφα Αλ Θανί έγινε αντικείμενο σχολιασμού από τα μεγαλύτερα ειδησιογραφικά πρακτορεία του κόσμου. Οπως αποκαλύπτουν σε δημοσίευμά τους οι «Financial Times», η γραφειοκρατία, η ασυνεννοησία και η νοοτροπία των Ελλήνων να αφήνουν τα πάντα για την τελευταία στιγμή στάθηκαν αφορμή να καθυστερήσει παραπάνω από ένα χρόνο η εφαρμογή του επενδυτικού πλάνου του εμίρη του Κατάρ στη χώρα μας. Τα χρονοδιαγράμματα, που ποτέ δεν ακολουθήθηκαν πιστά, αλλά και οι καθυστερήσεις των συζητήσεων που θα σήμαιναν ουσιαστικά την αρχή του αγοραστικού ενδιαφέροντος του αγαπημένου σεΐχη των Ελλήνων εκνεύρισαν τόσο τον ίδιο όσο και τους ανθρώπους του, που αποφάσισαν να αποσύρουν μέσα σε μια νύχτα τις προτάσεις του. Ολα αυτά μέχρι την πρόσφατη επίσκεψη στο Κατάρ του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος στις συζητήσεις του με τους επενδυτές της χώρας αλλά και με τον Χαμάντ Μπιν Χαλίφα Αλ Θανί κατάφερε να αντιστρέψει το κλίμα υπέρ της Ελλάδας. «Η πώληση της Οξυάς, ενός ακατοίκητου νησιού στο Ιόνιο, ανακοινώθηκε τέσσερις εβδομάδες μετά την επίσκεψη του Αντώνη Σαμαρά στην Ντόχα, σε μια αποστολή για την ανάκτηση των σχέσεων που είχαν πληγεί από τις βραδυπορίες της Αθήνας σχετικά με πιθανές επενδύσεις του Κατάρ στη χώρα και τώρα ορισμένα μεγάλα επενδυτικά έργα που είχαν παγώσει τίθενται ξανά επί τάπητος» γράφουν οι «Financial Times». Από την άλλη, το Euro2day σημειώνει πως το επενδυτικό ταμείο του Κατάρ θα συμμετάσχει τελικά και στον τελικό γύρο των προσφορών για το Ελληνικό, αλλά και στο «Ελ. Βενιζέλος», αφού θεωρεί πως η Αθήνα θα μπορούσε να γίνει ευρωπαϊκός κόμβος για την Qatar Airways. Αλλωστε η γερμανική Hochtief, που διαχειρίζεται τώρα το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, φαίνεται πως δεν σκοπεύει να ανανεώσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσής του. Και το ενδιαφέρον από το Κατάρ δεν σταματά εκεί, καθώς φημολογείται πως υπάρχει σκέψη για την εκμετάλλευση του Αστέρα της Βουλιαγμένης, αλλά και για την αγορά μεριδίου της Finansbank, την κερδοφόρο θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας στην Τουρκία.