Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025

Οι «Singles» έσμιξαν πάλι έπειτα από 20 χρόνια

Τα σίκουελ είναι της μόδας! Και όμως, έρχεται ξανά...

Στη θάλασσα με την κόρη και τη βαφτιστήρα του ο Μάνος Μαγιάτης

Η σχέση που έχουν η Δέσποινα Καμπούρη και ο...

Μήλον της Εριδος για τρεις το «Τhe Floor»

Στα... πατώματα για το «Τhe Floor»! Μήλον της Εριδος...

Φωνή ΑμεΑ με τη Χρονοπούλου – «Ευθύνη των γονέων η συμπεριφορά των...

Τραγικές διαστάσεις έχει λάβει τα τελευταία χρόνια η ανάρμοστη...

Ελληνικό το πρώτο ποδήλατο από ξύλο!

Μία πρωτοποριακή κατασκευή από δύο Θεσσαλονικείς επιπλοποιούς η οποία έχει ενθουσιάσει τους φανατικούς της ορθοπεταλιάς.

Η οικονομική κρίση στη χώρα μας και η πτώση του τζίρου της εταιρείας τους έγιναν η αφορμή δύο αδέλφια επιπλοποιοί να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν το πρώτο ξύλινο ποδήλατο, με το οποίο κατάφεραν και ανέβασαν τις μετοχές τους και πάλι στα ύψη. Η πρωτοποριακή κατασκευή, που φέρει την υπογραφή του Αργύρη και του Γιώργου Λεκοβίτση από τη Θεσσαλονίκη, έχει ενθουσιάσει τους φανατικούς της ορθοπεταλιάς, που επικοινωνούν μαζί τους προκειμένου να μάθουν τα πάντα γύρω από την ξεχωριστή αυτή δημιουργία.

Οπως αναφέρει στην «Espresso» ο Γιώργος Λεκοβίτσης, για τον σχεδιασμό του ξύλινου ποδηλάτου τα δύο αδέλφια αφιέρωσαν κάτι παραπάνω από ένα χρόνο, αφού το αποτέλεσμα που επιθυμούσαν έπρεπε να αγγίζει την τελειότητα. «Η περσινή χρονιά ήταν καταλυτική για εμάς, γιατί βλέπαμε τη δουλειά μας εδώ στο επιπλοποιείο ολοένα να μειώνεται. Ετσι μετά από προτροπή του αδελφού μου, που ήταν δική του βασικά η ιδέα, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την κατασκευή του ξύλινου ποδηλάτου. Ο σχεδιασμός μόνο μας πήρε ένα χρόνο, γιατί μιλάμε για μια πολύ απαιτητική κατασκευή. Αρχικά φτιάξαμε ποδήλατα δρόμου, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουμε τελειοποιήσει και τη mountain μορφή του».

Προδιαγραφές

Τα δύο αδέλφια όλο αυτό το διάστημα ενημερώνονταν για ό,τι σχετίζεται με τη δημιουργία του σωστού ποδηλάτου, αφού αυτό που τους απασχολούσε ήταν η κατασκευή τους να πληροί όλες τις προβλεπόμενες προδιαγραφές μεν, αλλά να μη μοιάζει με καμία άλλη δε. «Ως επιπλοποιοί αυτό που μας ενδιέφερε ήταν να κάνουμε κάτι ξεχωριστό. Ετσι ξοδέψαμε πολλές ώρες πάνω στις προδιαγραφές, αφού εκτός από τα στάνταρ που πρέπει να ακολουθεί ο εκάστοτε κατασκευαστής, όπως τις αποστάσεις από τον άξονα στη ρόδα και άλλες μικρές λεπτομέρειες, όπως οι σωστές μοίρες του τιμονιού, εμείς καλούμασταν να βάλουμε και τη δική μας πινελιά, που δεν ήταν άλλη από το ξύλινο σώμα του ποδηλάτου, που δεν έπρεπε να ξεφεύγει ούτε στο ελάχιστον από τον αρχικό σχεδιασμό. Ετσι ενημερωθήκαμε από τις καλύτερες εταιρείες κατασκευής και μετά από μόνοι μας προσθέσαμε τα δικά μας μυστικά».

Στην παραγωγή

Η κατασκευή του σκελετού, όπως μας ενημερώνει ο Γιώργος Λεκοβίτσης, εσωτερικά είναι κούφια ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι πιο ελαφρύ, αλλά και να μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε σωλήνα. «Ολες οι ξύλινες επιφάνειες περνάνε από μια μηχανή που τις χτυπάει τουλάχιστον εκατό χιλιάδες φορές προκειμένου να δούμε πόσο ανθεκτικό είναι στα σπασίματα. Περίπου μία εβδομάδα κρατάει αυτή η διαδικασία για κάθε ποδήλατο. Ακολουθούμε πιστά τα πρότυπα κατασκευής της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μέχρι στιγμής αυτά που έχουμε φτιάξει τα έχουμε για δείγματα και για δοκιμές. Σε λίγο καιρό θα έχουμε τελειώσει και με όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και θα είμαστε έτοιμοι και για την παραγωγή» καταλήγει ο Γιώργος Λεκοβίτσης.

Μέλιο και τροπικά υλικά για την κατασκευή του σκελετού

Αλλο ένα στοιχείο που απασχόλησε ιδιαίτερα τα αδέλφια Λεκοβίτση ήταν η τελική επιλογή του ξύλου, για την οποία έπρεπε να ήταν 100% σίγουροι, γιατί σε καμία περίπτωση δεν έπρεπε να επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες, αλλά και από τυχόν συγκρούσεις «Τα ξύλα κόβονται όλα στη μηχανή ώστε να μη γίνει κανένα λάθος. Στην πορεία γίνονται οι ενώσεις και ο σκελετός παίρνει τη μορφή που πρέπει να έχει. Μετά ξεκινάμε με το χέρι το τρίψιμο, αλλά κι όλες τις υπόλοιπες διαδικασίες, που πρέπει να γίνουν αποκλειστικά από εμάς. Κατά βάση, στην επιλογή του ξύλου που έχουμε καταλήξει είναι το μέλιο, το οποίο είναι ανθεκτικό στις εξωτερικές συνθήκες, αντέχει στην κρούση και τέλος είναι πολύ ελαφρύ. Σκεφτείτε μόνο ότι τα παλιά τα χρόνια οι Γερμανοί για το σασί των τρένων και τις ρόδες των κάρων χρησιμοποιούσαν μέλιο. Το έχουμε μελετήσει το θέμα. Στην πορεία θα κάνουμε χρήση κι άλλων τροπικών δέντρων, όπως το βέγκε και το μαόνι. Αυτά είναι αντοχής, ενώ για την ομορφιά μπορούμε να προσθέσουμε κι άλλα ξύλα. Το μέλιο, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι ξαδερφάκι με το δρυ».

ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παράσταση στο «Τζένη Τζένη» με καλεσμένους παιδιά ηθοποιών

Ένα διαφορετικό σκηνικό στήθηκε στο φουαγέ του ιστορικού θεάτρου...

Ζευγάρι Έλενα Μαυρίδου – Γιάννης Τσορτέκης

Νέα βόμβα θα σκάσει σήμερα στην εγχώρια showbiz και...

Η «μαντάμ» Μάρθα και o σταρ της μπάλας

Η ξανθιά «βρόμικη Μάρθα» είναι η βραβευμένη «Αστυνόμος της...

Η «ταξίαρχος» Μάρθα και ο γιος της αστρολόγου!

Προκαλούν το κοινό αίσθημα όλα όσα αποκαλύπτονται για τη...

Ο ΑΝΤ1 θέλει τη Σταματίνα Τσιμτσιλή στη θέση του Γιώργου Παπαδάκη στην πρωινή ζώνη

Eντονο φλερτ μεταξύ ΑΝΤ1 και Σταματίνας Τσιμτσιλή! Φήμες θέλουν...

Παντρεμένος γόης της TV στο «στρατηγείο» της Συγγρού!

Σαν βόμβα έσκασε στην εγχώρια showbiz η είδηση πως...