Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025

Ο Τουτουντζής και το… όπιο του κουτού ανθρώπου

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι τα social media γίνονται πλέον...

Μέχρι το τέλος της σεζόν οι συναντήσεις του Γιώργου Λάγιου με το...

Για όλη τη σεζόν θα συνεχιστούν τελικά οι εβδομαδιαίες...

Νέος «λαγός» στην έρευνα για τον έκφυλο καθηγητή

Την ώρα που ο 52χρονος καθηγητής στον Αλιμο βρίσκεται...

Ο ΑΝΤ1 θέλει τη Σταματίνα Τσιμτσιλή στη θέση του Γιώργου Παπαδάκη στην...

Eντονο φλερτ μεταξύ ΑΝΤ1 και Σταματίνας Τσιμτσιλή! Φήμες θέλουν...

«Χιονοστιβάδα» τα κρούσματα απάτης με υπέρογκες χρεώσεις στα κινητά μέσω sms

Οποιος κάνει το… λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις

Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί η εξαπάτηση καταναλωτών, οι οποίοι βλέπουν τους λογαριασμούς των κινητών τηλεφώνων τους να έρχονται φουσκωμένοι λόγω μηνυμάτων και κλήσεων που λειτουργούν ως παγίδα για υπερχρεώσεις.

Οι ενώσεις καταναλωτών, όπως η ΕΚΠΟΙΖΩ και το ΙΝΚΑ, δέχονται συνεχώς καταγγελίες -ειδικά το τελευταίο διάστημα- χρηστών κινητής τηλεφωνίας που την… πάτησαν από sms ή και κλήσεις από τετραψήφιους ή πενταψήφιους αριθμούς ή από εταιρίες «φαντάσματα» που φαίνεται ότι έχουν έδρα γειτονικές χώρες.

«Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο, και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Οποιος κάνει το… λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις. Εχουμε καταγγελίες ακόμα και για χρεώσεις ύψους 1.000 ευρώ μέσα σε λίγες ημέρες» αναφέρει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης. 

Οι επιτήδειοι δρουν ανάλογα με το… είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν. «Υπάρχουν τετραψήφιοι ή πενταψήφιοι αριθμοί που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει τον ανυποψίαστο με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει σε επόμενο στάδιο και τα στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φτάνει τα 2 ευρώ» εξηγεί η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ Μύρια Βάτζιου. 

Το φαινόμενο της εξαπάτησης, κυρίως ηλικιωμένων, βρίσκεται σε έξαρση, καθώς οι εταιρίες «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους. «Σε μηνιαία βάση δεχόμαστε περισσότερες από 50 καταγγελίες. Ωστόσο, τα κρούσματα είναι πολλαπλάσια. Δεν απευθύνονται όλοι στην ΕΚΠΟΙΖΩ ούτε αντιλαμβάνονται πάντα τι συμβαίνει, ειδικά όταν η χρέωση είναι μικρή. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας» επισημαίνει η κυρία Βάτζιου.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παράσταση στο «Τζένη Τζένη» με καλεσμένους παιδιά ηθοποιών

Ένα διαφορετικό σκηνικό στήθηκε στο φουαγέ του ιστορικού θεάτρου...

Η «μαντάμ» Μάρθα και o σταρ της μπάλας

Η ξανθιά «βρόμικη Μάρθα» είναι η βραβευμένη «Αστυνόμος της...

«Μαϊμού» γιατρός νοικάρισσα της Μαρίνας

Τα ίχνη «μαϊμού» γιατρού που καταγγέλλεται ότι «θησαυρίζει» στις...

Στο «σφυρί» ο πύργος Σαλιαρέλη από τον πεθερό του Μουζουράκη

Μπορεί ο άλλοτε κραταιός άνδρας του Ολυμπιακού Αργύρης Σαλιαρέλης,...

Η «ταξίαρχος» Μάρθα και ο γιος της αστρολόγου!

Προκαλούν το κοινό αίσθημα όλα όσα αποκαλύπτονται για τη...